Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych zawsze pilnie przygląda się temu co administracje państwowa i samorządowe obiecują. Bo chodzi o to, że łańcuch uniesie tylko tyle, na ile pozwoli wytrzymałość jego najsłabszego ogniwa. W tym przypadku owym ogniwem są wysokości szlaku wodnego, czyli napowietrzne linie elektryczne i otwieranie mostów. SAJ pilnuje, no bo przecież to jest ten rzeczywisty , autentyczny rzecznik interesów żeglarskich. Zwróćcie uwagę na ostatnie zdanie pisma SAJ.
Czytajcie.
Żyjcie wiecznie!
Don Jorge
____________________________________
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Gdańsk 2009.12.29
Kierownik Biura Rozwoju Dróg Wodnych
Pan Zbigniew Ptak
Po wnikliwym przeanalizowaniu założeń projektu "Pętla Żuław" zwracamy się do Pana w imieniu naszych członków z pytaniem, czy w planach realizowanej inwestycji przewidywane jest podwyższenie lub położenie pod dnem rzeki Szkarpawy napowietrznych linii energetycznych w miejscowościach:
- Drewnica 14,7m
- Rybina 21,6m
- Rybina-Osłonka (trzy linie) 14 m
- Osłonka 14 m
Mając na uwadze dynamiczny rozwój żeglarstwa turystycznego w Polsce na przestrzeni ostatnich 20-tu lat a wraz z nim zwiększenia się długości jachtów i wysokości ich masztów do ok.11-14m od linii wodnej do topu przy 8-10m długości kadłuba (najliczniejsza obecnie grupa jachtów turystycznych) średnie wysokości napowietrznych linii energetycznych nad rzeką Szkarpawą (14m-1,5m jako zapas przed ewentualnym wytworzeniem się łuku elektrycznego między topem masztu a linią energetyczną,oraz różnic w poziomie lustra wody w rzece +/-1,5m w zależności od kierunku i siły wiatru) powodują,że zdecydowana większość jachtów żaglowych które chciałyby żeglować z Bałtyku na Zalew Wiślany,do Elbląga lub do Kaliningradu Międzynarodową Drogą Wodną E70 - NIE MA NA TO SZANS !!!
Analizując szczegółowy zakres inwestycji nie znależliśmy informacji dotyczących poruszanego przez nas zagadnienia co budzi zrozumialy niepokój w trójmiejskim (i nie tylko) środowisku żeglarskim i wzbudza wątpliwości co do sensowności realizowanej nakładem kilkudziesiąciu milionów złotych inwestycji bez zlikwidowania w/w barier-zagrożeń dla SWOBDNEJ I BEZPIECZNEJ żeglugi szkarpawskim - odcinkiem Międzynarodowej Drogi Wodnej E70.
Oczekujemy na merytoryczną,rozwiewającą wszelkie wątpliwości odpowiedż.
( - ) Wiesław Cybulski
p.o. Prezesa SAJ
Do wiadomości
Rada Miejska Elbląga - Jerzy Wcisła
Witaj Jurku! Odnośnie uwagi SAJ dotyczącej drutów na Szkarpawie
http://www.kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=1335&st=0&fload=1
informuję, iż według posiadanych przeze mnie informacji, w ramach modernizacji linie mają być poprowadzone pod dnem rzeki.
Poinformował mnie o tym szef Biura Rozwoju Dróg Wodnych w Gdańsku, Zbigniew Ptak.
Z pozdrowieniami, Piotr Salecki
www.pomorskiszlakzeglarski.info.pl