NAJBARDZIEJ ORYGINALNE MALEŃSTWA NA ZATOCE i ZALEWIE
Tak, tak, ostatnio moi korespondenci wyrażnie się lenią, ale dziś Robert Hoffman rekompensuje ilość - wyjątkowo atrakcyjnym newsem.
Najdzielniejsi na najmniejszych i najoryginalniejszych. Ciekawostka - uczestnicy rajdu forsowac będą Mierzeję Wiślaną przez wydmy, tam gdzie w przyszłosci inni wygodnie przepłyną Kanałem Z-Z. Czyżby to miało być "rozpoznanie bojem"?

Robert Hoffman
Kamizelki można zdjąc tylko podczas trawersowania wydm.
Żyjcie wiecznie!
d'Jorge
________________________________________________________
Drogi Don Jorge,
Niedługo, bo już na 27 maja jest planowany początek międzynarodowego Rajdu Polska 2010 – całkowicie nieformalnego, towarzyskiego rejsu kilku małych łodzi po wodach Zatoki Gdańskiej, Delty Wisły i Zalewu Wiślanego.
Niedługo, bo już na 27 maja jest planowany początek międzynarodowego Rajdu Polska 2010 – całkowicie nieformalnego, towarzyskiego rejsu kilku małych łodzi po wodach Zatoki Gdańskiej, Delty Wisły i Zalewu Wiślanego.

Trasa Rajdu Polska 2010 - rys. Keith Muscott.
Rejs nawiązuje nazwą do popularnych w Europie imprez, w których na małych, bezkabinowych łódkach o napędzie żaglowo-wiosłowym pokonuje się kilkudniowe trasy (najbardziej znane to Raid Finland i Sail Caledonia – ten ostatni przecina Szkocję od wybrzeża wschodniego do zachodniego!). Imprezy te często mają charakter wieloetapowych regat . Nasz rajd różni się bardziej luźną formułą.
Poligonem doświadczalnym dla tej nieformalnej imprezy był zeszłoroczny, majowy rejs trzech małych jednostek na trasie Puck – Gdańsk – Gdynia - Puck, również w międzynarodowym składzie. Wzięły w nim udział: dwumasztowy „Doppio”(typu Bay River Skiff 17) z trzyosobową załogą polsko-australijską (Peter Lord) , znana już z zatokowych rejsów, nawet w trudnych warunkach, maleńka i bardzo dzielna „Maderka” Staszka Skorego i Puck z puckiego HOM z trzyosobową załogą rosyjską.



"Doppio", "Maderka" i "Pjoa"
Tym razem zapowiada się również bardzo ciekawie. Zgłoszone zostały trzy jednostki typu proa z ożaglowaniem kleszcze kraba. Największą z nich będzie znana już m.in. z Twojego serwisu, bardzo malownicza TePuke Jurka Jarockiego (żeglująca zwykle po jeziorze Jamno), słynna już ze swoich rejsów wzdłuż naszego wybrzeża „Pjoa” Janusza Ostrowskiego, a najmniejszą z nich, prototypowa „Wikiwiki” Krzysia Mnicha. Impreza będzie więc również pierwszym, nieformalnym zlotem polskich jednostek typu proa i (jednocześnie) polskich jednostek z ożaglowaniem typu kleszcze kraba, bo do tak ożaglowanych proa dołączy maleńka „Maderka” Staszka Skorego, która po różnych testach, otrzymała właśnie taki żagiel. Miała być jeszcze jedna jednostka z takim ożaglowaniem, ale niestety, inne sprawy jej w tym przeszkodziły. Wśród malowniczych jednostek, najprawdopodobniej, pojawi się moja, dwumasztowa, żaglowa kanadyjka „YuanFen” (typu Beth), która jest właśnie w końcowej fazie budowy.

"TePuke" i "YuanFend"


"TePuke" i "YuanFend"
W Rajdzie weźmie również udział kilku bardzo doświadczonych żeglarzy z innych krajów, w tym: jeden z Australii (uczestnik zeszłorocznego rejsu), kilku z Wielkiej Brytanii (członków Dinghy Cruising Association – informacja o Rajdzie znalazła się też w biuletynie DCA!) i jeden żeglarz z Finlandii, którzy będą żeglowali na laminatowych, mieczowych Vegach, czarterowanych z Narodowego Centrum Żeglarstwa w Górkach Zachodnich.
Rolę statku aprowizacyjnego, eskortującego i holownika przyjął na siebie „Doppio”, którym popłynie Wojtek Bagiński (korzystający w tym przypadku z przywileju używania silnika) .
Trasa Rajdu (oznaczona linią przerywaną na dołączonej mapce autorstwa Keitha Muscotta z DCA) przewiduje wyjście z Górek Zachodnich na Zatokę Gdańską w kierunku Kątów Rybackich, następnie transport jednostek przez Mierzeję na Zalew Wiślany, rejs wokół Zalewu Wiślanego i powrót do Górek drogami wodnymi Delty Wisły. Będzie to więc m. in. wspaniała okazja do sprawdzenia wiarygodności informacji zawartych w III wydaniu Twojej świetnej locyjki Zalewu Wiślanego.
PT Czytelnikom Twojego serwisu nie muszę wyjaśniać, że tak optymistycznie zaplanowana trasa będzie na bieżąco weryfikowana i korygowana, zgodnie z prognozami pogody i panującymi warunkami. Podstawową zasadą, jaką przyjęliśmy, jest bezpieczeństwo załóg. W najgorszym razie może się okazać, że spędzimy kilka przyjemnych dni na piwie w pierwszej przystani - zastanawiając się, po co targaliśmy tu ten cały sprzęt.
Aloha!!!
Robert Hoffman
Linki:
Raid Poland 2009:
http://picasaweb.google.com/gregmarkov/RaidPoland2009#
Raid Finland 2009
http://www.flickr.com/photos/10196268@N05/sets/72157621992382714/
Sail Caledonia:
http://www.sailcaledonia.org/
Co to jest Vega i jak wygląda, można zobaczyć tutaj:
http://www.polyesteryacht.pl/?a=4&art=21&lg=p
Załączniki graficzne: 1. mapka Rajdu autorstwa Keitha Muscotta, 2. fotka Doppio, 3. fotka Maderki, 3. fotka TePuke, 4.fotka Pjoa, 5. fotka Wikiwiki, 6. fotka YuanFen w budowie.
Rolę statku aprowizacyjnego, eskortującego i holownika przyjął na siebie „Doppio”, którym popłynie Wojtek Bagiński (korzystający w tym przypadku z przywileju używania silnika) .
Trasa Rajdu (oznaczona linią przerywaną na dołączonej mapce autorstwa Keitha Muscotta z DCA) przewiduje wyjście z Górek Zachodnich na Zatokę Gdańską w kierunku Kątów Rybackich, następnie transport jednostek przez Mierzeję na Zalew Wiślany, rejs wokół Zalewu Wiślanego i powrót do Górek drogami wodnymi Delty Wisły. Będzie to więc m. in. wspaniała okazja do sprawdzenia wiarygodności informacji zawartych w III wydaniu Twojej świetnej locyjki Zalewu Wiślanego.
PT Czytelnikom Twojego serwisu nie muszę wyjaśniać, że tak optymistycznie zaplanowana trasa będzie na bieżąco weryfikowana i korygowana, zgodnie z prognozami pogody i panującymi warunkami. Podstawową zasadą, jaką przyjęliśmy, jest bezpieczeństwo załóg. W najgorszym razie może się okazać, że spędzimy kilka przyjemnych dni na piwie w pierwszej przystani - zastanawiając się, po co targaliśmy tu ten cały sprzęt.
Aloha!!!
Robert Hoffman
Linki:
Raid Poland 2009:
http://picasaweb.google.com/gregmarkov/RaidPoland2009#
Raid Finland 2009
http://www.flickr.com/photos/10196268@N05/sets/72157621992382714/
Sail Caledonia:
http://www.sailcaledonia.org/
Co to jest Vega i jak wygląda, można zobaczyć tutaj:
http://www.polyesteryacht.pl/?a=4&art=21&lg=p
Załączniki graficzne: 1. mapka Rajdu autorstwa Keitha Muscotta, 2. fotka Doppio, 3. fotka Maderki, 3. fotka TePuke, 4.fotka Pjoa, 5. fotka Wikiwiki, 6. fotka YuanFen w budowie.
Komentarze
Brak komentarzy do artykułu