JAK TAM PO WCZORAJSZEJ KOLACJI ?

Janusz Szwedowski o "sznapsach". Temat znany, wałkowany, ale przed sezonem jednak warto przeczytać. Problem nie w tym, że nie powinniście "spożywać" w drodze, ale własciwie ocenić swój stan po wczorajszej kolacji.

Kamizelki i zyjcie wiecznie !

Tu paragon

Don Jorge

=============================

Szanowni Żeglarze
Znajomość prawa tylko pomaga.

Pływając po europejskich śródlądowych drogach wodnych , jesteśmy narażeni na znacznie częstsze kontrole "policji wodnej" niż na niezmierzonych oceanach. Dobrze zatem wiedzieć co nam wolno. Generalnie na szlakach wodnych Holandii obowiązuje ograniczenie stężenia alkoholu w wydychanym powietrzu do 0,8 promila. Wyjątkiem są wydzielone drogi wodne Boven- Ren , Dolny Ren , Kanał Pannerdens gdzie obowiązuje ograniczenie do 0,5 promila alkoholu .
Czym grozi przekroczenie tej wartości ? Odmowa poddania się badaniu w postaci "dmuchania" skutkuje 990,- € mandatem.

Przekroczenie dopuszczalnych wartości stężenia alkoholu może się skończyć mandatem do 1300,- € lub ograniczeniem wolności do dwóch tygodni. Niezależnie od mandatu nałożonego przez policje , w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia wymagającego interwencji ubezpieczyciela , przekroczenie powyższych wartości w większości umów stanowi ograniczenie zobowiązań ubezpieczyciela.



Z własnego doświadczenia wiem ,że nie powinno się drażnić policji stawiając ostentacyjnie puszki lub butelki piwa czy szklaneczki z drinkiem na stanowisku sterowania. Prawie na pewno skończy to się kontrolą , a przynajmniej , krótką rozmową w czasie której , policja będzie się starała określić stan prowadzącego jednostkę. Natomiast można się czuć całkowicie bezpiecznym na jachcie przycumowanym i spożywając nawet ostro zakrapianą kolacje na pokładzie . To wolno.

A czy często mamy do czynienia z Policja wodną? - Prawie się jej nie widzi. Natomiast spróbujmy przekroczyć dopuszczalne prędkości - już są , zresztą wcześniej awanturę zrobią współużytkownicy szlaku. Standardem są stacjonarne radary lub akcje podobne do naszych akcji drogowych.

Jest to olbrzymia różnica pomiędzy polskimi szlakami wodnymi, gdzie na ograniczenie prędkości rzadko kto zwraca uwagę. Temat prędkości na śródlądziu kusi mnie do zabrania głosu , ale to już inna bajka.

Zainteresowanych odsyłam na strony źródłowej:  http:// www.seglermagazin.de  
Podstrona - Binnenvaartpolitierg

Szklaneczki – ale jednej !!
Janusz Szwedowski

Komentarze
z radarem na łódki Andrzej Hasip Mazurek z dnia: 2008-02-17 20:17:47
Arytmetyka Tomasz Lukawski z dnia: 2008-02-17 20:50:05
Odp: z radarem na łódki Marek WhiteWhale Popiel z dnia: 2008-02-18 07:26:48
Odp: Odp: z radarem na łódki MG z dnia: 2008-02-18 10:11:34
OT troche... Tomasz Lukawski z dnia: 2008-02-18 13:43:53
Odp: z radarem na łódki bogdan kiebzak z dnia: 2008-02-18 07:33:49
Odp: z radarem na łódki Jerzy Sychut z dnia: 2008-02-18 17:06:56