DWA TYGODNIE DO NAJPOWAŻNIEJSZYCH REGAT
z dnia: 2017-08-28


Ja z tą batalią i to od pierwszej edycji mam pewien kłopot. Takie tam "uczucia ambiwalentne" mną miotają. A konkretnie: podziw i obawy. Podziwiam uczestników za dzielność, bo piszą się
na samotna, długotrwałą żeglugę w warunkach jesiennych bałtyckich sztormów, z drugiej to po prostu - obawa, aby się komuś z nich coś złego się nie przytrafiło. Nie da się ukryć, że poprzeczka
trudności i ryzyka ustawiona jest wysoko: regarty długodystansowe, jednoosobowe, krótka już pora dzienna, jesienne sztormy i duży ruch statków. Ach, gdyby tak załogi powiększyć do dwuosobowych
i koniecznie różnopłciowych :-)
Ciekawostka - impreza nadal trzyma dystans od Związunia.
Drodzy Czytelnicy SSI - naprawdę kibicuję Wojownikom, ale jakoś czuję się nieswojo. Poniżej mail od Jacka Zielińskiego. Moim zdaniem tegoroczny start powinien sobie darować.
Rekonwalescencja pourazowa musi być dokończona.
A tymczasem Honorata już zaczyna trząść przyszłą wioską żeglarską zlokalizowaną jak zwykle na podwórku głównego sponsora, czyli "Delphia Yachts". Trwają uzgodnienia ze
skipperami jachtów opiekuńczych. Jak na razie jest ich trzy. A więc legendarny "Copernicus" pod Robertem Nawrockim, "FIlmar IV" pod Stanisławem Filipiakiem, no i najnowsze
dziecko ze stajni "Delphia Yachts" - s/y "Hallelujah" pod Krystianem Szypką.
Mam nadzieję, że i tym razem będziemy mogli korzystać z trackingu.
  
Trasa regat                                                                                                              Woj Dyrektor, czyli Komodor Armady w Sztabie Operacji Okrążenia.
. 
Pamiętajcie - 10 września.
Kamizelki - bezdyskusyjnie i dosłownie cały czas.
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
-------------------------------------------
Drogi Jerzy, Bitwa 2017… jak będzie? Kto wygra? Czy każdy ukończy? Jaka będzie pogoda?
na wstępie kolejny raz pragnę Ci podziękować za kolejną porcję Twoich lsouvenirków dla naszych dzielnych Wojowników, Mamy nadzieję, że tradycyjnie odwiedzisz nas w przeddzień startu
Twoja obecność dotąd przynosiła mi szczęście więc tym bardziej będę rad uścisnąć Twoją dłoń
/
Neptun już czeka na Gotlandzkich Wojowników
.
Wiele pytań, trochę spekulacji ale jak zwykle w tego typu regatach na odpowiedź poczekamy aż do zakończenia wyścigu. Bałtycki poker twardzieli już się rozpoczął: strategie,
dobór żagli i patentów, podrasowywanie łódek ale karty do ostatecznego rozdania jak zwykle na stół położy Bałtyk i to już 10 września!
35 potwierdzonych zgłoszeń robi wrażenie, ale absolutnie nie chodzi mi o rekordy, bo w Bitwie nic one dla mnie nie znaczą. Nie mniej jednak cieszy rosnąca wola walki w naszym
skromnym żeglarski światku!
Dzięki Radkowi Kowalczykowi zapalonemu maniakowi oceanicznych mini jachtów szykują się pierwsze regaty klasy Mini 650, jak wypadną nasze orły na tle międzynarodowej konkurencji?
Odpowiedz coraz bliżej.
Rządy się zmieniają a u nas Brat Dyrektor ciągle ten sam, lepszego koordynatora i to kryzysowego nie miałem okazji poznać. W poprzednich edycjach zdarzały się bardzo poważne sytuacje,
o których wiedzą tylko zawodnicy zgodnie z zasadą co na morzu zostaje na morzu, jednak dzięki opanowaniu i zimnej krwi Krystiana Szypki zawsze wszystko kończyło się jedynie
na strachu i emocjach.
No cóż, doświadczenie ma swoją cenę.
Bitwa jak magnes, wciąga, przyciąga i trudno się od niej oderwać.
Oprócz stale rosnącego trzonu Wojowników-Weteranów z całej Polski, co rok dołączają nowe twarze rządne przygody a jak znam życie to także i zwycięstwa.

Wioska żeglarska tradycyjnie u naszego gospodarza Delphia Yachts na Górkach Zachodnich gdzie w przeddzień startu zapraszamy wszystkich kibiców chcących poczuć klimat
przygotowań do potyczki sezonu, będzie można uczestniczyć w rozmowach z ekspertami z dziedziny bezpieczeństwa, żeglarzami-uczestnikami, pobiesiadować z wojownikami,
aniołami z osłonówek i teamem brzegowym (tu też mamy już weteranów). Można tu nawet zostać na kilka dni rozbijając namiot lub stawiając kampera aby na żywo śledzić przebieg wyścigu w biurze regat.
Serdecznie Zapraszamy!!!
Jacek
---------------------------------------------------------------------------------------------
LISTA STARTOWA
1 Jacek ZIELIŃSKI "Quick Livener" Sigma 362
2 Radosław KOWALCZYK "CALBUD" Mini
3 Mirosław ZEMKE "Hobart" Dehler 41
4 Witek NABOŻNY "DEXXTER" Dufour 82 GL
5 Władysław CHMIELEWSKI "BUENA" Beneteau First 27.7
6 Przemysław SKIBIŃSKI "VECTOR BALTICA" Vector 10
7 Krzysztof SOBOLEWSKI "Pharaoh" North Sea 127
8 Leino SVENSSON "Atomic" Mini 6.50
9 Grzegorz ROKITA "XELA" X 402
10 Piotr PARZY "Hadron" Banner 34
11 Aleksandra B. EMCHE "S/Y Kosia III" Delphia 40.3
12 Jerzy MATUSZAK "Dancing Queen" Dehler 46
13 Ryszard DRZYMALSKI "Konsal2" Slotta 40
14 Grzegorz RAĆ "Trygław" Draco
15 Zenon JANKOWSKI "OCEANNA" Outborn 39
16 Piotr FALK "BLUESinA" Hanse 331
17 Marcin WROŃSKI "Fidoo" Mini 650
18 Tomasz KOSOBUCKI "Fujimo" Reichel Pugh
19 Robert GWOZDZ "Smoke" Dufour 310
20 Mateusz KUBIK "Errislannan" Sigma 3800D
21 Artur BURDZIEJ "LOXA" X-79
22 Tomasz ŁADYKO "Double Scotch" Sadler 32
23 Morten BOGACKI "Mojo" ClasseMini - Pogo2
24 Paweł BIAŁY "Zezowate Szczęście" B31
25 Maciej KRZESIŃSKI "MARY LOU" Defender 27
26 Jacek CHABOWSKI "POLLED 2" COBRA 33
27 Maciej SZUBSKI "s/y OPOLE" D37 GT
28 Dawid GONDEK "Polished Manx2" Beneteau First 40,7
29 Michaś WESELAK "" mini 650
30 Witold MAŁECKI "PGO GoodSpeed" Dufour 34
31 Claus PEDERSEN "Grand Danois" Classe Mini Pogo 2


Ten artykuł pochodzi ze strony:
JERZY KULIŃSKI - ŻEGLARZ MORSKI
Subiektywny Serwis Informacyjny
http://www.kulinski.navsim.pl

URL tego opowiadania:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3235