CZY LECI Z NAMI PILOT ?
z dnia: 2006-07-12
Drodzy Czytelnicy,
Poniżej znajdziecie "donos" kpt. Krzysztofa Bieńkowskiego. Gdyby nie to, że mam do Krzysia pełne zaufanie - myślałbym, że wpuszczany jestem w maliny. Że z władzą jest źle, to wiedziałem. Że tak źle, to mi się nawet nie śniło. I powiedzcie mi PT Decydenci - czy nie lepiej było sobie tych żeglarzy po prostu odpuścić ? Przecież i tak jesteście pośmiewiskiem środowiska żeglarskiego. Wasze możliwości egzekwowania tych waszych pisanek są żadne. A więc po co te hece ? Tak się dajecie podpuszczć tym małym "lobbystom" ?
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
_____________
Drogi Don Jorge! Pan Minister Sportu uraczyl żeglarzy rozporzadzeniem, moim skromnym zdaniem wielce kontrowersyjnym i o miernej wartosci legislacyjnej. W pracach nad aktem prawnym, nie uwzglednil nie tylko uwag wlasciwych zwiazkow sportowych, ale jak sie okazuje swych kolegow z rzadu. Zalaczam skan pisma wystosowanego przez Ministra Transportu do Ministra Sportu. Niemal identyczne uwagi zglosil takze Minister Gospodarki Morskiej. Inne wady rozporzadzenia zaczynaja dostrzegac takze Urzedy Morskie. Rozumiem, ze z wyzyn wladzy mozna ignorowac opozycyjne zeglarskie doly domagajace sie swobod, ignorowanie zwiazkow sportowych, ktorym sie zleca wykonywanie zadan administracyjnych jest wielce zastanawiajace, ale ignorowanie innych ministerstw zakrawa na paranoje...
Lacze pozdrowienia Krzysztof Bienkowski
__________________________ MINISTER TRANSPORTU
Jerzy Polaczek
Warszawa, dnia $,»p czerwca 2006 GM3w-024-05/06
Pan Tomasz Lipiec Minister Sportu
Szanowny Panie Ministrze, w związku z ukazaniem się rozporządzenia Ministra Sportu z dnia 9 czerwca 2006 r . w sprawie uprawiania żeglarstwa (Dz.U. Nr 105, póz. 712) pragnę przedstawić, ze w przedmiotowym rozporządzeniu nie uwzględniono uwag przedłożonych przez Ministra Transportu i Budownictwa, później podtrzymanych przez Ministra Gospodarki Morskiej i Ministra Transportu. Dotyczy to przede wszystkim procedur uzyskiwania poszczególnych patentów. W obecnym rozporządzeniu szkolenie i egzaminy obowiązkowe są na następujące patenty: żeglarza jachtowego, sternika jachtowego oraz sternika motorowodnego i starszego sternika motorowodnego.
W ramach uzgodnień międzyresortowych Minister Transportu i Budownictwa, a po dniu 5 maja br., Minister Gospodarki Morskiej i Minister Transportu stali na stanowisku, iż powinno znieść się obowiązek odbycia wszystkich szkoleń, a egzaminy powinny być przeprowadzane na następujące stopnie:
1) żeglarza jachtowego, 2) sternika jachtowego, 3) jachtowego sternika morskiego, 4) sternika motorowodnego, 5) starszego sternika motorowodnego, 6) morskiego sternika motorowodnego.
Takie stanowisko wynikało z możliwości ograniczenia wymagań egzaminacyjnych wiedzy morskiej stopni sternika jachtowego oraz starszego sternika motorowodnego W przypadku gdy ostatnie egzaminy wymagane byłyby na stopień sternika jachtowego i starszego sternika motorowodnego zakres wiedzy egzaminacyjnej obejmowałby wiedze odpowiadającą wcześniejszej wiedzy na bezpośrednio wyższe stopnie tj. jachtowego sternika morskiego oraz morskiego sternika motorowodnego. Oba resorty byty także za odróżnieniem - tak jak uwzględniały to wcześniejsze przepisy - stopni śródlądowych od stopni morskich. W nowych przepisach pierwsze stopnie żeglarskie tj. żeglarz jachtowy oraz sternik motorowodny mają rozszerzone uprawnienia do prowadzenia jachtów (z ograniczeniami do ich wielkości oraz mocy silnika) na wodach morskich w odległości do 2 mil morskich od brzegu. W związku z tym na pierwsze stopnie wymagane będzie posiadanie wiedzy morskiej. Spowoduje to konieczność zdawania egzaminu w rozszerzonym zakresie w porównaniu co dotychczasowych wymagań egzaminacyjnych przez osoby zamierzające uprawiać żeglugę tylko po wodach śródlądowych, którym zbędna jest wiedza morska. W dniu 2 czerwca br. odbyła się międzyministerialna konferencja uzgodnieniom a podczas której zarówno przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwa ansportu podtrzymali powyższe stanowisko.
Pomimo braku uzgodnienia, w dniu 9 czerwca br. przedmiotowe rozporządzenie podpisane zostało przez Pana Ministra. Przyjęcie przedmiotowego rozporządzenia spowoduje konieczność odbywania kursów na niższe patenty oraz przede wszystkim problem dotyczący konieczności zdawania rozszerzonego o wiedzę morską egzaminu dla osób chcących uprawiać żeglugę tylko na wodach śródlądowych, które to kwestie nie zostały uzgodnione z Ministerstwem Transportu.
Przedstawiając powyższe oraz mając na względzie konieczność tworzenia prawa mającego na celu służyć obywatelom, zwracam się z prośbą do Pana Ministra o natychmiastową nowelizację rozporządzenia w sprawie uprawiania żeglarstwa zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Transportu.
Z poważaniem.
( - ) Jerzy Polaczek ________________
Do wiadomości: Polski Związek Żeglarski Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
___________________________________
Czy news Cię rozbawił, czy zmartwił - kliknij na ikonkę RANKING (z lewej strony tych słów)
|