SUKCES "SETEK"
z dnia: 2013-01-15


Tomasz Piasecki śledził z zapartym tchem i zaciśniętym kciukiem lewej ręki losy sklejkowych łupinek na bezmiarze wód Atlantyku. Właśnie Autor ponizszej korespondencji odetchnął. Wraz z nim Tadeusz Lis i ogromna grupa kibiców dzielnych żeglarzy.
A wiem także komu ta informacja jest nie na rękę. I
Wy też wiecie :-)))
Gratulacje !
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
----------------------------------
Drogi Jerzy,
Jak wiesz, niepokoiliśmy się wszyscy o przebieg realizacji mocno przygodowego pomysłu rejsu Janusza Maderskiego i Szymona Kuczyńskiego przez Atlantyk.
Jeżeli uznasz poniższą informację o przebiegu tego rejsu  za interesującą, to przesyłam  kilka słów na ten temat w stylu telegraficznym.
 
Wczoraj, 15 stycznia br. o godz. 1500 czasu polskiego, znany konstruktor jachtów żaglowych  Janusz Maderski, pomysłodawca samotnych regat transatlantyckich na małych sklejkowych łódkach jego konstrukcji, zawinął zdrowo i cało do zatoki Petite Anse na Martynice, która jest formalnie departamentem zamorskim (DOM) Francji.
Wyspa znajduje się w archipelagu Małych Antyli. Wczoraj po południu temperatura w porcie w Marin na Martynice wynosiła +28 stopni C.
Jacht Janusza Maderskiego nazywa się „Skwarek”.
Informacje o rejsie zaczernąłem ze strony internetowej Janusza Maderskiego: http://setkaatlantyk.blogspot.com
 
 
Dwa dni wcześniej, dnia 13 stycznia br. o godz. 1530 czasu polskiego,  drugi uczestnik tych niezwykłych regat, Szymon Kuczyński, znajdował się w odległości około 15 Mm od Martyniki. Stan logu w tym momencie wynosił 2990 Mm od Teneryfy. Jacht szymona Kuczyńskiego nazywa się „Lilla My”.
Informację powyższą podaję w oparciu o wiadomości ze strony internetowej Szymona Kuczyńskiego: www.zewoceanu.pl
 
 
Obaj żeglarze wyszli w rejs dnia 12 grudnia ubieglego roku (12.12.2012) z portu w Radazul  na Teneryfie.
Obie łódki są jednakowe i należą do typu „Setka”, projektu Janusza Maderskiego. Zostały one zawiezione na holu za samochodami  z Polski do Sagres w Porugalii  i tam zwodowane. Trasa z Warszawy do Sagres ma długość około trzech i pół tysiąca kilometrów.
Pierwszy etap rejsu prowadził z Sagres do Radazul, miasta w prowincji Santa Cruz de Tenerife, w archipelagu Wysp Kanaryjskich.
W Radazul  obaj żeglarze dokonali ostatnich przygotowań do samotnego rejsu przez Atlantyk.
 
„Setka” jest kabinową , skośnodenną łodzią żaglową o konstrukcji sklejkowej. Szkielet kadłuba oparty jest na wręgach i ramach wręgowych. Długość łodzi wynosi - 5, 00 m, szerokość calkowita - 2.20 m. Wolna burta mierzy 73 cm. Zanurzenie wersji balastowej – 1.0 m. Wypór łodzi wynosi 800 kG;  w tym balast 150 – 180 kG, zależnie od wersji. Takielunek – slup, powierzchnia ożaglowania 14.50 m2.
Żyj wiecznie !
tom
 

Ten artykuł pochodzi ze strony:
JERZY KULIŃSKI - ŻEGLARZ MORSKI
Subiektywny Serwis Informacyjny
http://www.kulinski.navsim.pl

URL tego opowiadania:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2135