SUKCES "SETEK"
z dnia: 2013-01-15
Tomasz Piasecki śledził z zapartym tchem i zaciśniętym kciukiem lewej ręki losy sklejkowych łupinek na bezmiarze wód Atlantyku. Właśnie Autor ponizszej korespondencji odetchnął. Wraz z nim Tadeusz Lis i ogromna grupa kibiców dzielnych żeglarzy.
A wiem także komu ta informacja jest nie na rękę. I
Wy też wiecie :-)))
Gratulacje !
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
----------------------------------
Drogi Jerzy, Jak wiesz, niepokoiliśmy się wszyscy o przebieg realizacji mocno przygodowego pomysłu rejsu Janusza Maderskiego i Szymona Kuczyńskiego przez Atlantyk. Jeżeli uznasz poniższą informację o przebiegu tego rejsu za interesującą, to przesyłam kilka słów na ten temat w stylu telegraficznym. Wczoraj, 15 stycznia br. o godz. 1500 czasu polskiego, znany konstruktor jachtów żaglowych Janusz Maderski, pomysłodawca samotnych regat transatlantyckich na małych sklejkowych łódkach jego konstrukcji, zawinął zdrowo i cało do zatoki Petite Anse na Martynice, która jest formalnie departamentem zamorskim (DOM) Francji. Wyspa znajduje się w archipelagu Małych Antyli. Wczoraj po południu temperatura w porcie w Marin na Martynice wynosiła +28 stopni C. Jacht Janusza Maderskiego nazywa się „Skwarek”. Informacje o rejsie zaczernąłem ze strony internetowej Janusza Maderskiego: http://setkaatlantyk.blogspot.com Dwa dni wcześniej, dnia 13 stycznia br. o godz. 1530 czasu polskiego, drugi uczestnik tych niezwykłych regat, Szymon Kuczyński, znajdował się w odległości około 15 Mm od Martyniki. Stan logu w tym momencie wynosił 2990 Mm od Teneryfy. Jacht szymona Kuczyńskiego nazywa się „Lilla My”. Informację powyższą podaję w oparciu o wiadomości ze strony internetowej Szymona Kuczyńskiego: www.zewoceanu.pl Obaj żeglarze wyszli w rejs dnia 12 grudnia ubieglego roku (12.12.2012) z portu w Radazul na Teneryfie. Obie łódki są jednakowe i należą do typu „Setka”, projektu Janusza Maderskiego. Zostały one zawiezione na holu za samochodami z Polski do Sagres w Porugalii i tam zwodowane. Trasa z Warszawy do Sagres ma długość około trzech i pół tysiąca kilometrów. Pierwszy etap rejsu prowadził z Sagres do Radazul, miasta w prowincji Santa Cruz de Tenerife, w archipelagu Wysp Kanaryjskich. W Radazul obaj żeglarze dokonali ostatnich przygotowań do samotnego rejsu przez Atlantyk. „Setka” jest kabinową , skośnodenną łodzią żaglową o konstrukcji sklejkowej. Szkielet kadłuba oparty jest na wręgach i ramach wręgowych. Długość łodzi wynosi - 5, 00 m, szerokość calkowita - 2.20 m. Wolna burta mierzy 73 cm. Zanurzenie wersji balastowej – 1.0 m. Wypór łodzi wynosi 800 kG; w tym balast 150 – 180 kG, zależnie od wersji. Takielunek – slup, powierzchnia ożaglowania 14.50 m2. Żyj wiecznie ! tom
|