SAJ DO DYREKTORÓW URZĘDÓW MORSKICH
z dnia: 2007-02-25
Z satysfakcją i ukontentowaniem zamieszczam kolejne wystąpienie młodych, którzy potrafili sie dogadać, zorganizować i przystąpić do działania. Wspólny front SAJ, SAMOSTERU, BRYFOKA, Polskiej Federacji Żeglarskiej oraz Gdańskiej Federacji Żeglarskiej daje nam siłę. Porządany i oczekiwany jest akces samorządowców oraz organizacji zrzeszajacych producentów sprzętu wodnego oraz usługodawców. Czas przejść od deklaracji do czynów. Ba, oczekujemy poparcia parlamentarzystów. Tylko razem i zgodnie będziemy w stanie uzyskać to co się nam należy. Interes jest wspólny. Ja wiem, że to slogany, że oczywistości, że truizmy. My to wiemy, ale wazne jest aby stały się one powszechnie zrozmiałe. Aby dotarły gdzie trzeba. Przede wszystkim do administracji państwowej. Rozpowszechniajcie je na Waszych stronach internetowych, pokazujcie dziennikarzom. Pismo do Dyrektorów Urzędów Morskich zostało wysłane listami priorytetowymi w czwartek rano. Uzyskałem od Prezesa SAJ - Grzegorza Kuchty pozwolenie na jego opublikowanie dziś, w niedzielę, tak abyście mogli je przeczytać przy poniedziałkowej porannej kawie. Namawiam do zastanowienia się - jak ja osobiście mogę pomóc w tej sprawie ?
Najpierw przyjemności (klik), później obowiazki (lektura) 
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
__________________
STOWARZYSZENIE ARMATORÓW JACHTOWYCH (Boat Owners Society in Poland) Rok założenia 1991 ul. Przełom 10, GDAŃSK-Górki Zach. 80-643, tel/fax 058 307 09 27 _____________________________________________
Gdańsk, dn. 21.02.2007 r.
Do: Pan dr Andrzej Królikowski – Dyrektor UM w Gdyni Pan Bogusław Piechota – Dyrektor UM w Słupsku Pan Zbigniew Wysocki – Dyrektor UM w Szczecinie
W związku z projektem nowego aktu prawnego przedstawionym na internetowych stronach BIP Urzędu Morskiego w Szczecinie wraz z informacją o toczących się Waszych wspólnych pracach nad treścią nowego zarządzenia porządkowego niniejszym pismem wnioskujemy o rozpatrzenie i uwzględnienie poniżej przedstawionych uwag.
Stanowisko naszego Stowarzyszenia odmawiające zgody na możliwość zarządczego regulowania m.in. spraw przedstawionych w przedmiotowym projekcie zostało sprecyzowane i poparte szeroką argumentacją opartą o stanowisko doktryny we wniosku do Ministra Gospodarki Morskiej (data wpływu: 22.01.2007 r., nr 692 528). Tak więc sprawa uchylenia obecnie obowiązujących zarządzeń porządkowych jest przedmiotem postępowania administracyjnego.
Ze względu na co najmniej wysoce prawdopodobną niemożność regulowania przedmiotowych kwestii za pomocą zarządzeń porządkowych zwracamy się z wnioskiem mającym na celu podniesienie bezpieczeństwa Żeglugi rekreacyjnej i wykorzystanie wiedzy oraz doświadczeń urzędów morskich. Niniejszym wnioskujemy aby dyskusyjny problem rozwiązać za pomocą publikacji bezpłatnej broszury zawierającej zalecenia urzędów morskich w sprawie minimalnych wymagań podnoszących bezpieczeństwo żeglugi na jachtach rekreacyjnych. Taka publikacja stanowiłaby materiał, na podstawie którego właściciele i skiperzy jachtów morskich mogliby ustalać magania dla prowadzenia bezpiecznej żeglugi. Powyższa broszura mogłaby zawierać szerszy materiał niż projektowane zarządzenie porządkowe stanowiłaby kompendium wiedzy np. o oznakowaniu nawigacyjnym, wskazywałaby podstawowych zagrożenia w żegludze rekreacyjnej i sposoby ich unikania, uczyła odbioru prognoz pogody i użytkowania systemu ostrzegania itp. Niniejszym deklarujemy, że jeteśmy jako Stowarzyszenie gotowi przystąpić do współpracy w opracowaniu takiej broszury mającej na celu popularyzację wiedzy i pomoc w przyjęciu właściwych rozwiązań przez żeglujących amatorów jak również gotowi jesteśmy do włączenia się w poszukiwanie środków finansowych niezbędnych na wydanie takiego druku.
Chcielibyśmy zaznaczyć, że niniejszy wniosek ma na celu poprawienia bezpieczeństwa osób korzystających z wód morskich jak również podniesienie praworządności. Jeżeli jednak Panowie nie zdecydują się na uwzględnienie naszych uwag zwracamy się do Panów z wnioskiem o osobisty nadzór i wzięcie odpowiedzialności za treść projektowanego zarządzenia porządkowego. Wydaje się nam, iż celowym byłaby szczegółowa kontrola tego projektu przez prawników, ponieważ w naszej ocenie zawiera on w swej treści dyskwalifikujące go błędy, które będą przedmiotem postępowań skargowych prowadzonych przez nasze Stowarzyszenie na drodze administracyjnej włącznie z postępowaniem sądowym.
Jednocześnie na zakończenie zwracamy się z zapytaniem: jakie rzeczywiste wydarzenia lub inne obiektywne fakty zaistniałe w latach 2002 do 2006 stanowią wg Panów niezbędną przesłankę do nałożenia bardziej uciążliwych obowiązków na właścicieli jachtów jakim jest skrócenie okresu bez nadzoru klasyfikacyjnego czyli uznania certyfikatu CE z lat 10 do lat 5 oraz jakie dobro konstytucyjne ma być chronione tym ograniczeniem? Oczekując odpowiedzi łączymy serdeczne pozdrowienia
W imieniu Rady Armatorskiej Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych
Wiceprezes
( - ) Krzysztof Klocek
-------------------- Do wiadomości: 1/ Minister Gospodarki Morskiej 2/ Stowarzyszenie „Samoster” w Warszawie 3/ Towarzystwo śeglarskie „Bryfok” w Lublinie 4/ Gdańska Federacja Żeglarska
|