PŁYNIEMY DO KANAŁU ZATOKA – ZALEW (KZZ)
z dnia: 2022-09-14


Stały współpracownik SSI – Wojtek Bartoszyński jest niezrównany

w swojej dociekliwości, skrupulatności, czujności i szybkości działania.

A więc kiedy już ucichnie tumult bębnów i przemówień notabli otwiera-

jących Kanał, kiedy już opadnie kurz imprezy – pewnie z wielu z Was

zechce przepłynąć Kanałem Zatoka-Zalew (KZZ) i to w obie strony.

Niech ten news ułatwi Wam nawigację w strefie Kanału. Oczywiście

powinniście wydrukować sobie obrazki z tego newsa. A może nawet

je  zalaminować bo jesienna pogoda obfituje w deszcze.

Kamizelki, obroże i smycze – obowiązkowe.

Odbijacze ponoć niemile widziane J

Żyjcie wiecznie !

Don Jorge

Don Jorge,

Gdyby ktoś się wybierał w rejs do Nowego Świata, załączam nieoficjalne planiki portu Nowy Świat i wejścia od strony Zalewu. Wg informacji Urzędu Morskiego odkrywanie Nowego Świata będzie możliwe po 17 września. Biuro Hydrograficzne ma wydać zarówno mapę papierową (nr 42) jak i odpowiednią komórkę mapy elektronicznej, ale wątpię aby ktoś, kto chciałby zwiedzić kanał tuż po oficjelach miał szansę zaopatrzyć się w jedno lub drugie... więc może się przydać.

Podejście od strony Zatoki: Pława bezpiecznej wody NS na pozycji 54°22,4′N 019°16,6′E to początek podejścia. Od niej płyniemy kursem 107°, w którego utrzymaniu pomoże nam światło kierunkowe czerwono-biało-zielone (biały sektor wyznacza oś toru), umieszczone na falochronie wschodnim. Po około 1 Mm trafiamy na "bramkę": lewa główka światło Iso R 4s - pława prawej strony Fl(2) G 4s. Po jednym kablu mamy na trawersie prawą główkę Iso G 4s. Obie główki należy mijać w bezpiecznej odległości z uwagi na kamienny narzut, żółte pławy świetlne Fl Y 3s w porcie oznakowują granice tego narzutu. Po minięciu prawej główki przestajemy kierować się wskazaniem światła kierunkowego, skręcamy w prawo. 

Wejście do samego kanału oznaczone jest parą świateł (zielone - czerwone) przerywane o okresie 5 sek.


.


.



Wejście od strony Zalewu oznacza na razie jedynie para świateł zielone - czerwone przerywane o okresie 4 sekund. Współrzędne środka wejścia: 54°21,03′N 019°18,71′E


Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni wydał aktualizację przepisów portowych, a dotyczących portu Nowy Świat:   http://edziennik.gdansk.uw.gov.pl/GetActPdf.ashx?year=2022&book=0&position=3400

Tu czeka nas (żeglarzy) sporo niespodzianek, pozwoliłem sobie wybrać kilka i pozostawić komentowanie PT Czytelnikom SSI:

§ 154zh. Śluzowanie dozwolone jest dla statków, jednostek rekreacyjnych wyposażonych w radiotelefon UKF, z którymi łączność jest możliwa na kanale pracy Kapitanatu Portu Nowy Świat.

§ 154zm. 6. Zakazuje się używania odbijaczy w śluzie.

§ 154y. Zaopatrywanie jednostek w paliwo napędowe, wodę, bunkrowanie, prowiant itp. na obszarze redy, portu i śluzy bez uzyskania każdorazowo zgody Kapitana Portu jest zabronione.

Na razie jednak port Nowy Świat formalnie nie istnieje! Nikt dotąd nie ogłosił rozporządzeniem jego granic w sposób przewidziany prawem (art. 45 ustawy o obszarach morskich). Tak więc - zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich - ten port nie istnieje! Tak więc przepisy portowe dla portu Nowy Świat obowiązują... NIGDZIE. Przyznaje to nawet, w jakiś sposób, Urząd Morski na swej stronie https://www.umgdy.gov.pl/mapy/porty-i-przystanie/ 

Przypominam: port ma być otwarty (dla żeglarzy, nie dla oficjeli) 18 września 2022

pozdrawiam

Wojtek

===================================================================

ILUSTRACJA DO UZUPEŁNIENIA - Wojtka Bartoszyńskiego:


 

 

 

 

 

Ten artykuł pochodzi ze strony:
JERZY KULIŃSKI - ŻEGLARZ MORSKI
Subiektywny Serwis Informacyjny
http://www.kulinski.navsim.pl

URL tego opowiadania:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3946