REGATY UNITY LINE
z dnia: 2007-06-05
Tradycyjnie w tym okienku pojawiają się zaproszenia i relacje z REGAT UNITY LINE. Dziś mam dla Was zaproszenie, które przysłał pomysłodawca i organizator regat Piotr Stelmarczyk. Dziękuję ! Jako niepoprawny prześmiewca zwracam uwagę na ciekawą grupę nagród - "rejs promem". Myślę, że najbardziej ucieszy ona żeglarzy-samotników :-) A serio - nageody w Regatach Unity Line zazwyczaj są atrakcyjne i liczne. W nawiązaniu do relacji z regat zeszłorocznych - uprzedzam, ze nie opublikuję fotografii z gali wręczania nagród i bankietu, na których dojrzę facetów w strojach "luzackich". Gala to gala, bankiet, to bankiet, a nie grillowanie na łące.
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
ikonka rankingu na stronie tytułowej
_______________________
Witaj Don Jorge Dziekując za ubiegłoroczne umieszczenie na Twojej stronie informacji o Regatach Unity Line proszę o umieszczenie infomacji o VII Regatach Unity Line. Przesyłam zawiadomienie, zgłoszenie, instrukcję żeglugi i pierwszą informację dla mediów. W roku 2006 uczestniczyło 38 jachtów ze 165 żeglarzami oraz statek Akademii Morskiej w Szczecinie "Nawigator XXI". W tym roku jak dobrze pójdzie to może być nawet 50 jachtów. Jest duże zainteresowanie ze strony żeglarzy niemieckich i są wstępne zgłoszenia 7 jachtów niemieckich. W tym roku wznawiamy regaty żeglarzy samotnych i wprowadzamy grupę oldtimerów. Tak, że każdy żeglarz może dopasować się do którejś grupy. Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk Jacht Klub AZS w Szczecinie Autor i organizator Regat Unity Line ________________________
Informacja o VII Regatach Unity Line 17-19.08.2007 W regatach spodziewam się około 40-50 jachtów. Co roku systematycznie przybywa uczestników. Faktycznie są to największe pod względem ilości startujących jachtów i długości trasy regaty na polskim Bałtyku. Frekwencję zapewnia też fakt iż regat odbywają się w weekend i żeglarze nie muszą brać urlopów. Wśród 40 -50 jachtów spodziewam się też około 10 jachtów z Niemiec. W ubiegłym 2006 roku był jacht „Manati” z Uckermunde i załodze tak się spodobały regaty że przekazują o nich informację swoim niemieckim kolegom. I jak mi mówią jest duże zainteresowanie. Przekazuję wyniki z VI Regat Unity Line, praktycznie na 80 % procent tych jachtów można liczyć w tym roku gdyż są to stali zawodnicy od kilku lat. Jachty przypłyną ze Szczecina, Świnoujścia, Goleniowa, Wolina, Ustki i Uckermunde.
Harmonogram regat 16.08.2007 – godz. 20.00 – odprawa kapitanów w Porcie Jachtowym w Świnoujściu 17.08.2007 – godz. 09.00 – start do wyścigu do Kołobrzegu 17.08.2007 – godziny wieczorne – jachty wchodzą do Kołobrzegu 18.08.2007 – godz. 12.00 – start do wyścigu na redzie Kołobrzegu 18.08.2007 – godz. 16.00 – biesiada żeglarska, wręczenie Pucharu Prezydenta Kołobrzegu za pierwsze bezwzględnie miejsce w wyścigu do Kołobrzegu, ewentualny koncert zespołu szantowego. 19.08.2007 – godz. 09.00 – start do wyścigu do Świnoujścia 16.09.2007 – godz. 09.00 zakończenie regat na promie „Polonia”, wręczenie pucharów i upominków Unity Line.
Imprezy towarzyszące - Regatom tradycyjnie towarzyszy biesiada żeglarska w Kołobrzegu, w tym roku w dniu 18.08, ewentualny koncert szant też 18.08 w Kołobrzegu oraz duże wydarzenie jakim jest zakończenie na promie „Polonia” w tym roku w dniu 16 września.
Nowości VII Regat - Będą podobne do VI Regat Unity Line, gdyż program ten bardzo odpowiada żeglarzom. Spodziewam się co jest nowym elementem udziału około 10 niemieckich jachtów. Starosta Kamieński zaproponował udział gmin Międzyzdroje i Dziwnów w regatach. Ale możliwe są tylko lotne finisze, bez wejścia do Dziwnowa i bez zatrzymywania się. Sprawa jest w trakcie ustaleń. Startuje po raz pierwszy grupa oldtimerów oraz powracają samotnicy.
Historia regat - Proszę zajrzeć na stronę www.regatyunityline.pl Niedługo powinno tam być dużo więcej informacji ale i obecnie po przeglądnięciu kilku artykułów prasowych z poszczególnych lat, szczególnie polecam artykuły Andrzeja Gedymina z „Kuriera Szczecińskiego”, też będzie pełny obraz regat.
Ciekawostki - W tym roku wznawiamy regaty w grupie żeglarzy samotnych oraz startują oldtimery. Regaty te w 2001 roku organizowałem jako nawiązanie do Bałtyckich Regat Samotnych Żeglarzy o Puchar „Poloneza”, lata 1974 – około 1984, ale okazało się że żeglarzy samotnych jest teraz bardzo mało i dlatego zorganizowałem też grupy jachtów załogowych. Jachty załogowe praktycznie zdominowały regaty. W latach 70-tych startowało do 25 żeglarzy samotnych, obecnie maksymalnie było ich sześciu. W tym roku liczę na 3-4.
Przesyłam pozdrowienia.
Piotr Stelmarczyk
Jacht Klub AZS w Szczecinie. Autor i organizator Regat Unity Line email pstelmarczyk@tstd.pl tel 0887166316
______________________ VII REGATY UNITY LINE Świnoujście-Kołobrzeg-Świnoujście, 17 - 19 sierpnia 2007r.
INSTRUKCJA ŻEGLUGI
PRZEPISY Regaty będą rozgrywane zgodnie z ”przepisami”, jakie określono w Przepisach Regatowych Żeglarstwa ISAF 2005-2008.
KOMUNIKATY DLA ZAWODNIKÓW Wywieszane będą na tablicach ogłoszeń znajdujących się w Basenie Północnym w Świnoujściu oraz w Porcie Jachtowym w Kołobrzegu.
ZMIANY INSTRUKCJI ŻEGLUGI Zmiany Instrukcji Żeglugi ogłaszane będą komunikatami Komisji Sędziowskiej wywieszanymi na tablicy ogłoszeń, co najmniej na dwie godziny przed wyjściem z portu w danym dniu.
KLASY JACHTÓW Regaty rozegrane zostaną w klasach: - Jachty posiadające świadectwo pomiarowe IMS. - Jachty turystyczne posiadające świadectwa pomiarowe KWR podzielone na grupy wg długości całkowitej: - grupa I – powyżej 8,00m długości całkowitej, - grupa II – do 8,00m długości całkowitej, Jachty turystyczne bez pomiaru podzielone na grupy wg długości całkowitej: - grupa I – powyżej 8,50m długości całkowitej, - grupa II – od 6,20m do 8,50m długości całkowitej, - Samotnicy, - Old timery, - Jachty lekkie typu: np. „Mantra” oraz inne podobne konstrukcje bez pomiaru.
TERMINARZ WYŚCIGÓW - IMS i lekkie Mantry: Nr - Data - Sygnał ostrzeżenia - Trasa - Mnożnik punktów
1 17.08.07 08:55 Świnoujście - Kołobrzeg 1
2 18.08.07 11:55 Kołobrzeg 1
3 19.08.07 08:55 Kołobrzeg - Świnoujście 1 - KWR grupa I i II:
Nr - Data - Sygnał ostrzeżenia - Trasa - Mnożnik punktów
1 17.08.07 09:10 Świnoujście - Kołobrzeg 1
2 18.08.07 12:10 Kołobrzeg 1
3 19.08.07 09:10 Kołobrzeg - Świnoujście 1
- Klasa otwarta: turystyczne bez pomiaru grupa I i II, Samotnicy i Old timery:
Nr - Data - Sygnał ostrzeżenia - Trasa - Mnożnik punktów
1 17.08.07 09:25 Świnoujście - Kołobrzeg 1
2 18.08.07 12:25 Kołobrzeg 1
3 19.08.07 09:25 Kołobrzeg - Świnoujście 1
Jachty, które nie startują w danym wyścigu proszone są o spłynięcie z pola startowego i nie przeszkadzanie jachtom startującym!!!
6. FLAGI KLAS
- Sygnałem ostrzegawczym dla poszczególnych klas są: IMS i lekkie mantropodobne - flaga „Q” MKS i sygnał dźwiękowy, KWR - flaga „K” MKS i sygnał dźwiękowy, Klasa otwarta - flaga „O” MKS i sygnał dźwiękowy - Sygnałem przygotowawczym dla wszystkich klas – flaga „P” MKS i sygnał dźwiękowy. - Pozostałe sygnały zgodnie z III częścią PRŻ 2005-2008.
7. ZNAKI W regatach wykorzystywane będą boje pneumatyczne koloru żółtego i znaki nawigacyjne.
START Procedura startowa zgodnie z przepisem 26 PRŻ Linia startu zamknięta będzie po 10 minutach od startu . Starty odbywać się będą w kierunku boi rozprowadzającej koloru żółtego, która wystawiana będzie w kierunku na wiatr w odległości ok. 2 kable. Boję tę należy okrążyć zgodnie z sygnalizacją podawaną przez KS za pomocą flag wywieszanych przed sygnałem ostrzegawczym: - Prawą burtą - gdy podniesiona będzie flaga koloru zielonego, - Lewą burtą - gdy podniesiona będzie flaga koloru czerwonego. Odwołania startu /falstarty/ sygnalizowane będą zgodnie z art.29 PRŻ/ - indywidualne-flaga „X” MKS i jeden sygnał dźwiękowy - generalne - flaga „I ZASTĘCZY” MKS i dwa sygnały dźwiękowe/
Komisja Sędziowska nie podaje nr ani nazw jachtów,które naruszyły procedurę startową.
9. META
Meta wyznaczona będzie namiernikiem na statku KS i boją koloru żółtego i ograniczona boją i statkiem. Statek ustawiony na linii mety oznaczony będzie flagą koloru niebieskiego.
10. TRASY I wyścig Świnoujście - Kołobrzeg Linia startu - będzie ustawiona po wschodniej stronie toru podejściowego do Świnoujścia. Wyznaczać ją będzie maszt na statku Komisji Sędziowskiej i boja pneumatyczna walcowata koloru żółtego.
Trasa wyścigu: - linia startu, - boja rozprowadzająca, - linia mety.
Linia mety - będzie ustawiona po wschodniej stronie toru podejściowego do portu w Kołobrzegu. W przypadku gdy na tak określonej pozycji nie będzie statku Komisji lub jacht kończyć będzie wyścig po godzinie 20:00 linię mety wyznaczać będzie linia łącząca wschodnią główkę wejściową do portu i pławę KOŁ. Proszę zapisać czas przejścia!
II wyścig na redzie portu w Kołobrzegu Trasa wyścigu ustawiona będzie po wschodniej stronie toru podejściowego do portu w Kołobrzegu i ustawiona będzie w zależności od warunków wietrznych. Szczegółowy opis trasy podany będzie komunikatem.
III wyścig Kołobrzeg - Świnoujście Linia startu - będzie ustawiona po wschodniej stronie toru podejściowego do Kołobrzegu. Wyznaczać ją będzie maszt na statku Komisji Sędziowskiej i boja pneumatyczna walcowata koloru żółtego. Trasa wyścigu: - linia startu, - boja rozprowadzająca, - linia mety. Linia mety - będzie ustawiona w pobliżu wschodniej główki falochronu wejścia do portu w Świnoujściu. W przypadku gdy na tak określonej pozycji nie będzie statku Komisji lub jacht kończyć będzie wyścig po godzinie 20:00 linię mety wyznaczać będzie linia łącząca wschodnią główkę wejściową do portu i pławę nr 8. Proszę zapisać czas przejścia!
OGRANICZENIE CZASU NA MECIE We wszystkich wyścigach statek na mecie oczekiwać będzie na jachty do godziny 20:00. Jacht, który nie ukończy wyścigu do godziny 20:00 ma obowiązek podania Komisji Sędziowskiej czasu minięcia mety określonej w punkcie 10. Niedopełnienie tego obowiązku skutkować będzie tym, że jacht klasyfikowany będzie jako DNF / nie ukończył wyścigu/.
12. ZMIANA TRASY PO STARCIE W przypadku gdyby warunki sztormowe uniemożliwiały wejście do portu w Kołobrzegu w pobliżu pławy KOŁ znajdować się będzie statek m/s „NAWIGATOR” , który na maszcie wywiesi sygnał „AP nad A” co oznaczać będzie, że wyścigi nie rozpoczęte są odroczone i nie będzie wyścigów w Kołobrzegu. / zmiana znaczenia sygnału obowiązującego w PRŻ2005-2008/. Należy w tej sytuacji okrążyć pławę KOŁ lewą burtą i wracać do Świnoujścia. Czas okrążenia należy zanotować i po powrocie do Świnoujścia złożyć oświadczenie o przebyciu trasy wyścigu tam i z powrotem wg opisu tras zawartym w punkcie 10.
13. OŚWIADCZENIA Przejście linii mety w obecności statku KS jest równoznaczne z oświadczeniem o prawidłowym przebyciu trasy. W przypadku przechodzenia linii mety po godzinie 20:00 lub w przypadku gdyby warunki pogodowe uniemożliwiały ustawienie statku na mecie należy po przekroczeniu linii mety opisanej w punkcie 10 złożyć oświadczenie o przebyciu trasy i podaniu godziny przejścia mety.
14. JACHTY WYCOFUJĄCE SIĘ Z WYŚCIGU
Jacht wycofujący się z wyścigu powinien niezwłocznie powiadomić KS, lub Organizatora o wycofaniu się z wyścigu i podać miejsce swojego pobytu.
15. PROTESTY
Sygnalizowane zgodnie z PRŻ muszą być złożone w formie pisemnej do Komisji Sędziowskiej w ciągu 30 min po przybyciu Komisji do portu. Przepis 61.1(a) PRŻ ma zastosowanie. Termin i miejsce rozpatrywania protestów będzie ogłoszone komunikatem.
16. KARY a. Jacht naruszający przepisy części drugiej PRŻ/ prawa drogi / powinien przyjąć karę - dwóch obrotów / dwa zwroty przez rufę i dwa przez sztag / po zaistniałym incydencie, - lub przyjąć karę punktową, - albo się wycofać z wyścigu.
b. Jacht przyjmujący karę punktową wg prawidła 44.3 podlega przesunięciu o 2 miejsca niżej od zajętego w wyścigu. c. Jacht naruszający procedurę startową /OCS/ otrzyma karę punktową równą 20% od liczby jachtów zgłoszonych, ale nie więcej niż jacht, który otrzymał DSQ.
17. PUNKTACJA Jachty z pomiarem IMS i ORC-Club Kolejność jachtów na mecie ustalona zostanie na podstawie czasów przeliczonych. wg CT=ET*600/GPH Stosowany będzie system małych punktów zgodnie z dodatkiem A pkt 4.1 PRŻ 2005-2008. Jachty turystyczne klasyfikowane wg współczynnika KWR Kolejność jachtów na mecie ustalona zostanie na podstawie czasów przeliczonych. wg wzoru CT=ET*KWR. Stosowany będzie system małych punktów zgodnie z dodatkiem A pkt 4.1 PRŻ 2005-2008.
18. KAPITAN, ZAŁOGA, REZERWA Zastąpienie kapitana rezerwowym jest niedozwolone, za wyjątkiem przypadku losowego. Zastąpienie członka załogi rezerwowym może nastąpić za zgodą Sędziego Głównego.
19. PRZEPISY PORZĄDKOWE § Zawodnicy uczestniczą w regatach całkowicie na własne ryzyko - Patrz przepis 4, /Decyzja o uczestniczeniu w wyścigu/. § Organizator nie przyjmie żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia sprzętu lub uszkodzenia osób lub śmierci w związku z regatami, przed, podczas lub po regatach. § Jacht ma obowiązek zgłosić się przed startem do KS przepływając w pobliżu statku KS. Nie zgłoszenie się może być potraktowane jako DNC/ nie przybył na pole startowe/ . § Wprowadza się obowiązek zgłaszania zamiaru protestowania oraz informację o wykonaniu kary po przekroczeniu linii mety. § KS prowadzić będzie nasłuch na kanale 77.
Tel. Komórkowy 0601-706 844 Komisja Regatowa życzy wszystkim uczestnikom regat sukcesów!
SĘDZIA GŁÓWNY Marek Zaleski ______________________________
VII REGATY UNITY LINE Świnoujście – Kołobrzeg - Świnoujście 17-19 sierpień 2007
ZAWIADOMIENIE 1. Organizator. Organizatorem regat jest Jacht Klub AZS ul. Przestrzenna 9, 70-800 Szczecin tel. 091-461-27-34; fax. 091-461-47-39. 2. Przepisy - Regaty przeprowadzone będą zgodnie z przepisami określonymi w Przepisach Regatowych Żeglarstwa 2005-2008. Regaty są zawodami kat A / zgodnie z Zarządzeniem 20 ISAF /. 3. Uczestnictwo - W regatach uczestniczyć mogą jachty posiadające świadectwo pomiarowe IMS lub KWR oraz nie posiadające świadectw pomiarowych. 4. Grupy jachtów. Jachty zostaną pogrupowane według następujących kryteriów: - Jachty posiadające świadectwo pomiarowe IMS lub KWR. Jachty w grupie KWR mogą być podzielone na dwie grupy według długości kadłuba, o ile w każdej z grup będzie co najmniej 3 jachty. Planowane grupy to jachty o długości do 8,00 metrów i jachty o długości powyżej 8,00 m. - Jachty bez świadectwa pomiarowego, które podzielone będą na trzy grupy jachtów: 1. I grupa – jachty o długości całkowitej powyżej 8,5m, 2. II grupa – jachty o długości całkowitej 6,2 – 8,5 m, 3. III grupa – lekkie jachty typu: np. „Mantra” oraz inne podobne konstrukcje – bez pomiaru, - Jachty z żeglarzami samotnymi. Jachty te muszą spełniać wymogi określone w piśmie JK AZS do Szczecińskiego Urzędu Morskiego, pismo do otrzymania w Biurze JK AZS. - Jachty oldtimery zbudowane przed 1970 rokiem, posiadające kadłuby drewniane, stalowe lub betonowe. Grupa powstanie, gdy zgłosi się minimum 3 jachty. 5. Zgłoszenia - Zgłoszenia do regat na formularzu dostępnym w biurze Organizatora oraz na stronie internetowej www.regatyunityline.pl prosimy składać do dnia 15.08.2007 na adres Jacht Klubu AZS podany w pkt. 1
Do zgłoszenia należy dołączyć: · Kopię polisy ubezpieczenia, · Dowód wpłaty wpisowego, · Kopię Świadectwa Pomiarowego.
Wpisowe do regat wynosi 50 zł od jachtu plus 5 złotych od każdego członka załogi. Wpłacać je należy na konto Organizatora / PKO S.A. o/ Szczecin 2612403813000047356881/ lub w biurze JK AZS.
6. Program regat 16.08.07 – godz. 20.00 odprawa kapitanów jachtów startujących / Basen Północny w Świnoujściu / 17.08.07 – godz. 09.00 start do wyścigu Świnoujście – Kołobrzeg 18.08.07 – godz. 12.00 start do wyścigu na redzie portu w Kołobrzegu 19.08.07 - godz. 09.00 start do wyścigu Kołobrzeg – Świnoujście Trasy wyścigów opisane zostaną szczegółowo w Instrukcji Żeglugi.
7. Instrukcja Żeglugi - Dostępna będzie w biurze JK AZS w Szczecinie od 01.08.07 oraz w dniu 16.08.07 w Basenie Północnym w Świnoujściu.
8. Punktacja - W regatach stosowany będzie system małych punktów zgodnie z przepisem A4 PRŻ . W grupie jachtów z pomiarem IMS kolejność na mecie ustalona zostanie po przeliczeniu czasu przebycia trasy wg wzoru: CT= ET*ILC W grupie jachtów z pomiarem KWR kolejność na mecie ustalona będzie po przeliczeniu czasu przebycia trasy wg wzoru: CT= ET * KWR
9. Nagrody - W grupie jachtów z pomiarem IMS i KWR I miejsce – Puchar Unity Line - Rejs promem „Polonia” dla całej załogi - Dyplom II miejsce – Nagroda Unity Line - Dyplom III miejsce – Dyplom - Upominek W grupie jachtów bez pomiarów I miejsce – Puchar Unity Line - Rejs promem „Polonia” dla całej załogi - Dyplom II miejsce – Nagroda Unity Line - Dyplom III miejsce – Dyplom - Upominek W grupie jachtów z żeglarzami samotnymi I miejsce – Puchar Unity Line - Rejs promem „Polonia” dla żeglarza samotnego - Dyplom II miejsce – Nagroda Unity Line - Dyplom III miejsce – Dyplom - Upominek W grupie jachtów oldtimerów I miejsce – Puchar Unity Line - Rejs promem „Polonia” dla całej załogi - Dyplom II miejsce – Nagroda Unity Line - Dyplom III miejsce – Dyplom - Upominek Inne nagrody przyznane przez Organizatora i Współorganizatorów podane zostaną w formie komunikatu.
10. Zakończenie - Zakończenie regat i rozdanie nagród odbędzie się 16 września 2007 r. o godz. 09.00 na promie „Polonia” w porcie Świnoujście.
Zapraszamy do udziału w regatach
|