REGATY UNITY LINE
z dnia: 2007-06-05


Tradycyjnie w tym okienku pojawiają się zaproszenia i relacje z REGAT UNITY LINE. Dziś mam dla Was zaproszenie, które przysłał pomysłodawca i organizator regat Piotr Stelmarczyk. Dziękuję ! Jako niepoprawny prześmiewca zwracam uwagę na ciekawą grupę nagród - "rejs promem". Myślę, że najbardziej ucieszy ona żeglarzy-samotników :-) A serio - nageody w Regatach Unity Line zazwyczaj są atrakcyjne i liczne. W nawiązaniu do relacji z regat zeszłorocznych - uprzedzam, ze nie opublikuję fotografii z gali wręczania nagród i bankietu, na których dojrzę facetów w strojach "luzackich". Gala to gala, bankiet, to bankiet, a nie grillowanie na łące.

Żyjcie wiecznie !

Don Jorge

ikonka rankingu na stronie tytułowej

_______________________

Witaj Don Jorge
Dziekując za ubiegłoroczne umieszczenie na Twojej stronie informacji o Regatach Unity Line proszę o umieszczenie infomacji o VII Regatach Unity Line. Przesyłam zawiadomienie, zgłoszenie, instrukcję żeglugi i pierwszą informację dla mediów. W roku 2006 uczestniczyło 38 jachtów ze 165 żeglarzami oraz statek Akademii Morskiej w Szczecinie "Nawigator XXI". W tym roku jak dobrze pójdzie to może być nawet 50 jachtów. Jest duże zainteresowanie ze strony żeglarzy niemieckich i są wstępne zgłoszenia 7 jachtów niemieckich. W tym roku wznawiamy regaty żeglarzy samotnych i wprowadzamy grupę oldtimerów. Tak, że każdy żeglarz może dopasować się do którejś grupy.
Przesyłam pozdrowienia.
Piotr Stelmarczyk
Jacht Klub AZS w Szczecinie Autor i organizator Regat Unity Line
________________________

Informacja o VII Regatach Unity Line 17-19.08.2007
W regatach spodziewam się około 40-50 jachtów. Co roku systematycznie przybywa uczestników. Faktycznie są to największe pod względem ilości startujących jachtów i długości trasy regaty na polskim Bałtyku. Frekwencję zapewnia też fakt iż regat odbywają się w weekend i żeglarze nie muszą brać urlopów.
Wśród 40 -50 jachtów spodziewam się też około 10 jachtów z Niemiec. W ubiegłym 2006 roku był jacht „Manati” z Uckermunde i załodze tak się spodobały regaty że przekazują o nich informację swoim niemieckim kolegom. I jak mi mówią jest duże zainteresowanie.
Przekazuję wyniki z VI Regat Unity Line, praktycznie na 80 % procent tych jachtów można liczyć w tym roku gdyż są to stali zawodnicy od kilku lat.
Jachty przypłyną ze Szczecina, Świnoujścia, Goleniowa, Wolina, Ustki i Uckermunde.

Harmonogram regat
16.08.2007 – godz. 20.00 – odprawa kapitanów w Porcie Jachtowym w Świnoujściu
17.08.2007 – godz. 09.00 – start do wyścigu do Kołobrzegu
17.08.2007 – godziny wieczorne – jachty wchodzą do Kołobrzegu
18.08.2007 – godz. 12.00 – start do wyścigu na redzie Kołobrzegu
18.08.2007 – godz. 16.00 – biesiada żeglarska, wręczenie Pucharu Prezydenta Kołobrzegu za pierwsze bezwzględnie miejsce w wyścigu do Kołobrzegu, ewentualny koncert zespołu szantowego.
19.08.2007 – godz. 09.00 – start do wyścigu do Świnoujścia
16.09.2007 – godz. 09.00 zakończenie regat na promie „Polonia”, wręczenie pucharów i upominków Unity Line.

Imprezy towarzyszące - Regatom tradycyjnie towarzyszy biesiada żeglarska w Kołobrzegu, w tym roku w dniu 18.08, ewentualny koncert szant też 18.08 w Kołobrzegu oraz duże wydarzenie jakim jest zakończenie na promie „Polonia” w tym roku w dniu 16 września.

Nowości VII Regat - Będą podobne do VI Regat Unity Line, gdyż program ten bardzo odpowiada żeglarzom. Spodziewam się co jest nowym elementem udziału około 10 niemieckich jachtów. Starosta Kamieński zaproponował udział gmin Międzyzdroje i Dziwnów w regatach. Ale możliwe są tylko lotne finisze, bez wejścia do Dziwnowa i bez zatrzymywania się. Sprawa jest w trakcie ustaleń. Startuje po raz pierwszy grupa oldtimerów oraz powracają samotnicy.

Historia regat - Proszę zajrzeć na stronę www.regatyunityline.pl Niedługo powinno tam być dużo więcej informacji ale i obecnie po przeglądnięciu kilku artykułów prasowych z poszczególnych lat, szczególnie polecam artykuły Andrzeja Gedymina z „Kuriera Szczecińskiego”, też będzie pełny obraz regat.

Ciekawostki - W tym roku wznawiamy regaty w grupie żeglarzy samotnych oraz startują oldtimery. Regaty te w 2001 roku organizowałem jako nawiązanie do Bałtyckich Regat Samotnych Żeglarzy o Puchar „Poloneza”, lata 1974 – około 1984, ale okazało się że żeglarzy samotnych jest teraz bardzo mało i dlatego zorganizowałem też grupy jachtów załogowych. Jachty załogowe praktycznie zdominowały regaty. W latach 70-tych startowało do 25 żeglarzy samotnych, obecnie maksymalnie było ich sześciu. W tym roku liczę na 3-4.

Przesyłam pozdrowienia.

Piotr Stelmarczyk

Jacht Klub AZS w Szczecinie. Autor i organizator Regat Unity Line email pstelmarczyk@tstd.pl tel 0887166316

______________________
VII REGATY UNITY LINE Świnoujście-Kołobrzeg-Świnoujście, 17 - 19 sierpnia 2007r.

INSTRUKCJA ŻEGLUGI

PRZEPISY
Regaty będą rozgrywane zgodnie z ”przepisami”, jakie określono w Przepisach Regatowych Żeglarstwa ISAF 2005-2008.

KOMUNIKATY DLA ZAWODNIKÓW
Wywieszane będą na tablicach ogłoszeń znajdujących się w Basenie Północnym w Świnoujściu oraz w Porcie Jachtowym w Kołobrzegu.

ZMIANY INSTRUKCJI ŻEGLUGI
Zmiany Instrukcji Żeglugi ogłaszane będą komunikatami Komisji Sędziowskiej wywieszanymi na tablicy ogłoszeń, co najmniej na dwie godziny przed wyjściem z portu w danym dniu.

KLASY JACHTÓW
Regaty rozegrane zostaną w klasach:
- Jachty posiadające świadectwo pomiarowe IMS.
- Jachty turystyczne posiadające świadectwa pomiarowe KWR podzielone na grupy wg długości całkowitej:
- grupa I – powyżej 8,00m długości całkowitej,
- grupa II – do 8,00m długości całkowitej,
Jachty turystyczne bez pomiaru podzielone na grupy wg długości całkowitej:
- grupa I – powyżej 8,50m długości całkowitej,
- grupa II – od 6,20m do 8,50m długości całkowitej,
- Samotnicy,
- Old timery,
- Jachty lekkie typu: np. „Mantra” oraz inne podobne konstrukcje bez pomiaru.

TERMINARZ WYŚCIGÓW
- IMS i lekkie Mantry:
Nr - Data -  Sygnał ostrzeżenia - Trasa - Mnożnik punktów

1
17.08.07
08:55
Świnoujście - Kołobrzeg
1

2
18.08.07
11:55
Kołobrzeg
1

3
19.08.07
08:55
Kołobrzeg - Świnoujście
1
- KWR grupa I i II:

Nr - Data - Sygnał ostrzeżenia - Trasa - Mnożnik punktów

1
17.08.07
09:10
Świnoujście - Kołobrzeg
1

2
18.08.07
12:10
Kołobrzeg
1

3
19.08.07
09:10
Kołobrzeg - Świnoujście
1

- Klasa otwarta: turystyczne bez pomiaru grupa I i II, Samotnicy i Old timery:

Nr - Data - Sygnał ostrzeżenia  - Trasa - Mnożnik punktów

1
17.08.07
09:25
Świnoujście - Kołobrzeg
1

2
18.08.07
12:25
Kołobrzeg
1

3
19.08.07
09:25
Kołobrzeg - Świnoujście
1

Jachty, które nie startują w danym wyścigu proszone są o spłynięcie z pola startowego i nie przeszkadzanie jachtom startującym!!!

6. FLAGI KLAS

- Sygnałem ostrzegawczym dla poszczególnych klas są:
IMS i lekkie mantropodobne - flaga „Q” MKS i sygnał dźwiękowy,
KWR - flaga „K” MKS i sygnał dźwiękowy,
Klasa otwarta - flaga „O” MKS i sygnał dźwiękowy
- Sygnałem przygotowawczym dla wszystkich klas – flaga „P” MKS i sygnał dźwiękowy.
- Pozostałe sygnały zgodnie z III częścią PRŻ 2005-2008.

7. ZNAKI
W regatach wykorzystywane będą boje pneumatyczne koloru żółtego i znaki nawigacyjne.

START
Procedura startowa zgodnie z przepisem 26 PRŻ
Linia startu zamknięta będzie po 10 minutach od startu .
Starty odbywać się będą w kierunku boi rozprowadzającej koloru żółtego, która wystawiana będzie w kierunku na wiatr w odległości ok. 2 kable.
Boję tę należy okrążyć zgodnie z sygnalizacją podawaną przez KS za pomocą flag wywieszanych przed sygnałem ostrzegawczym:
- Prawą burtą - gdy podniesiona będzie flaga koloru zielonego,
- Lewą burtą - gdy podniesiona będzie flaga koloru czerwonego.
Odwołania startu /falstarty/ sygnalizowane będą zgodnie z art.29 PRŻ/
- indywidualne-flaga „X” MKS i jeden sygnał dźwiękowy
- generalne - flaga „I ZASTĘCZY” MKS i dwa sygnały dźwiękowe/

Komisja Sędziowska nie podaje nr ani nazw jachtów,które naruszyły procedurę startową.

9. META

Meta wyznaczona będzie namiernikiem na statku KS i boją koloru żółtego i ograniczona boją i statkiem. Statek ustawiony na linii mety oznaczony będzie flagą koloru niebieskiego.

10. TRASY
I wyścig Świnoujście - Kołobrzeg
Linia startu - będzie ustawiona po wschodniej stronie toru podejściowego do Świnoujścia.
Wyznaczać ją będzie maszt na statku Komisji Sędziowskiej i boja pneumatyczna walcowata koloru żółtego.

Trasa wyścigu:
- linia startu,
- boja rozprowadzająca,
- linia mety.

Linia mety - będzie ustawiona po wschodniej stronie toru podejściowego do portu w Kołobrzegu. W przypadku gdy na tak określonej pozycji nie będzie statku Komisji lub jacht kończyć będzie wyścig po godzinie 20:00 linię mety wyznaczać będzie linia łącząca wschodnią główkę wejściową do portu i pławę KOŁ. Proszę zapisać czas przejścia!

II wyścig na redzie portu w Kołobrzegu
Trasa wyścigu ustawiona będzie po wschodniej stronie toru podejściowego do portu w Kołobrzegu i ustawiona będzie w zależności od warunków wietrznych. Szczegółowy opis trasy podany będzie komunikatem.

III wyścig Kołobrzeg - Świnoujście
Linia startu - będzie ustawiona po wschodniej stronie toru podejściowego do Kołobrzegu. Wyznaczać ją będzie maszt na statku Komisji Sędziowskiej i boja pneumatyczna walcowata koloru żółtego.
Trasa wyścigu:
- linia startu,
- boja rozprowadzająca,
- linia mety.
Linia mety - będzie ustawiona w pobliżu wschodniej główki falochronu wejścia do portu w Świnoujściu.
W przypadku gdy na tak określonej pozycji nie będzie statku Komisji lub jacht kończyć będzie wyścig po godzinie 20:00 linię mety wyznaczać będzie linia łącząca wschodnią główkę wejściową do portu i pławę nr 8. Proszę zapisać czas przejścia!

OGRANICZENIE CZASU NA MECIE
We wszystkich wyścigach statek na mecie oczekiwać będzie na jachty do godziny 20:00.
Jacht, który nie ukończy wyścigu do godziny 20:00 ma obowiązek podania Komisji Sędziowskiej czasu minięcia mety określonej w punkcie 10. Niedopełnienie tego obowiązku skutkować będzie tym, że jacht klasyfikowany będzie jako DNF / nie ukończył wyścigu/.

12. ZMIANA TRASY PO STARCIE
W przypadku gdyby warunki sztormowe uniemożliwiały wejście do portu w Kołobrzegu w pobliżu pławy KOŁ znajdować się będzie statek m/s „NAWIGATOR” , który na maszcie wywiesi sygnał „AP nad A” co oznaczać będzie, że wyścigi nie rozpoczęte są odroczone i nie będzie wyścigów w Kołobrzegu. / zmiana znaczenia sygnału obowiązującego w PRŻ2005-2008/. Należy w tej sytuacji okrążyć pławę KOŁ lewą burtą i wracać do Świnoujścia. Czas okrążenia należy zanotować i po powrocie do Świnoujścia złożyć oświadczenie o przebyciu trasy wyścigu tam i z powrotem wg opisu tras zawartym w punkcie 10.

13. OŚWIADCZENIA
Przejście linii mety w obecności statku KS jest równoznaczne z oświadczeniem o prawidłowym przebyciu trasy. W przypadku przechodzenia linii mety po godzinie 20:00 lub w przypadku gdyby warunki pogodowe uniemożliwiały ustawienie statku na mecie należy po przekroczeniu linii mety opisanej w punkcie 10 złożyć oświadczenie o przebyciu trasy i podaniu godziny przejścia mety.

14. JACHTY WYCOFUJĄCE SIĘ Z WYŚCIGU

Jacht wycofujący się z wyścigu powinien niezwłocznie powiadomić KS, lub Organizatora o wycofaniu się z wyścigu i podać miejsce swojego pobytu.

15. PROTESTY

Sygnalizowane zgodnie z PRŻ muszą być złożone w formie pisemnej do Komisji Sędziowskiej w ciągu 30 min po przybyciu Komisji do portu. Przepis 61.1(a) PRŻ ma zastosowanie. Termin i miejsce rozpatrywania protestów będzie ogłoszone komunikatem.

16. KARY
a. Jacht naruszający przepisy części drugiej PRŻ/ prawa drogi / powinien przyjąć karę
- dwóch obrotów / dwa zwroty przez rufę i dwa przez sztag / po zaistniałym incydencie,
- lub przyjąć karę punktową,
- albo się wycofać z wyścigu.

b. Jacht przyjmujący karę punktową wg prawidła 44.3 podlega przesunięciu o 2 miejsca niżej od zajętego w wyścigu.
c. Jacht naruszający procedurę startową /OCS/ otrzyma karę punktową równą 20% od liczby jachtów zgłoszonych, ale nie więcej niż jacht, który otrzymał DSQ.

17. PUNKTACJA
Jachty z pomiarem IMS i ORC-Club Kolejność jachtów na mecie ustalona zostanie na podstawie czasów przeliczonych.
wg CT=ET*600/GPH
Stosowany będzie system małych punktów zgodnie z dodatkiem A pkt 4.1
PRŻ 2005-2008.
Jachty turystyczne klasyfikowane wg współczynnika KWR
Kolejność jachtów na mecie ustalona zostanie na podstawie czasów przeliczonych.
wg wzoru CT=ET*KWR.
Stosowany będzie system małych punktów zgodnie z dodatkiem A pkt 4.1
PRŻ 2005-2008.

18. KAPITAN, ZAŁOGA, REZERWA
Zastąpienie kapitana rezerwowym jest niedozwolone, za wyjątkiem przypadku losowego.
Zastąpienie członka załogi rezerwowym może nastąpić za zgodą Sędziego Głównego.

19. PRZEPISY PORZĄDKOWE
§ Zawodnicy uczestniczą w regatach całkowicie na własne ryzyko - Patrz przepis 4, /Decyzja o uczestniczeniu w wyścigu/.
§ Organizator nie przyjmie żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia sprzętu lub uszkodzenia osób lub śmierci w związku z regatami, przed, podczas lub po regatach.
§ Jacht ma obowiązek zgłosić się przed startem do KS przepływając w pobliżu statku KS. Nie zgłoszenie się może być potraktowane jako DNC/ nie przybył na pole startowe/ .
§ Wprowadza się obowiązek zgłaszania zamiaru protestowania oraz informację o wykonaniu kary po przekroczeniu linii mety.
§ KS prowadzić będzie nasłuch na kanale 77.

Tel. Komórkowy 0601-706 844
Komisja Regatowa życzy wszystkim uczestnikom regat sukcesów!

SĘDZIA GŁÓWNY
Marek Zaleski
______________________________

VII REGATY UNITY LINE
Świnoujście – Kołobrzeg - Świnoujście 17-19 sierpień 2007

ZAWIADOMIENIE
1. Organizator. Organizatorem regat jest Jacht Klub AZS ul. Przestrzenna 9, 70-800 Szczecin tel. 091-461-27-34; fax. 091-461-47-39.
2. Przepisy - Regaty przeprowadzone będą zgodnie z przepisami określonymi w Przepisach Regatowych Żeglarstwa 2005-2008.
Regaty są zawodami kat A / zgodnie z Zarządzeniem 20 ISAF /.
3. Uczestnictwo -
W regatach uczestniczyć mogą jachty posiadające świadectwo pomiarowe IMS lub KWR oraz nie posiadające świadectw pomiarowych.
4. Grupy jachtów. Jachty zostaną pogrupowane według następujących kryteriów:
- Jachty posiadające świadectwo pomiarowe IMS lub KWR.
Jachty w grupie KWR mogą być podzielone na dwie grupy według długości kadłuba, o ile w każdej z grup będzie co najmniej 3 jachty. Planowane grupy to jachty o długości do 8,00 metrów i jachty o długości powyżej 8,00 m.
- Jachty bez świadectwa pomiarowego, które podzielone będą na trzy grupy jachtów:
1. I grupa – jachty o długości całkowitej powyżej 8,5m,
2. II grupa – jachty o długości całkowitej 6,2 – 8,5 m,
3. III grupa – lekkie jachty typu: np. „Mantra” oraz inne podobne konstrukcje – bez pomiaru,
- Jachty z żeglarzami samotnymi. Jachty te muszą spełniać wymogi określone w piśmie JK AZS do Szczecińskiego Urzędu Morskiego, pismo do otrzymania w Biurze JK AZS.
- Jachty oldtimery zbudowane przed 1970 rokiem, posiadające kadłuby drewniane, stalowe lub betonowe. Grupa powstanie, gdy zgłosi się minimum 3 jachty.
5. Zgłoszenia - Zgłoszenia do regat na formularzu dostępnym w biurze Organizatora oraz na stronie internetowej www.regatyunityline.pl prosimy składać do dnia 15.08.2007 na adres Jacht Klubu AZS podany w pkt. 1

Do zgłoszenia należy dołączyć:
· Kopię polisy ubezpieczenia,
· Dowód wpłaty wpisowego,
· Kopię Świadectwa Pomiarowego.

Wpisowe do regat wynosi 50 zł od jachtu plus 5 złotych od każdego członka załogi. Wpłacać je należy na konto Organizatora / PKO S.A. o/ Szczecin 2612403813000047356881/ lub w biurze JK AZS.

6. Program regat
16.08.07 – godz. 20.00 odprawa kapitanów jachtów startujących / Basen Północny w Świnoujściu /
17.08.07 – godz. 09.00 start do wyścigu Świnoujście – Kołobrzeg
18.08.07 – godz. 12.00 start do wyścigu na redzie portu w Kołobrzegu
19.08.07 - godz. 09.00 start do wyścigu Kołobrzeg – Świnoujście
Trasy wyścigów opisane zostaną szczegółowo w Instrukcji Żeglugi.

7. Instrukcja Żeglugi - Dostępna będzie w biurze JK AZS w Szczecinie od 01.08.07 oraz w dniu 16.08.07 w Basenie Północnym w Świnoujściu.

8. Punktacja - W regatach stosowany będzie system małych punktów zgodnie z przepisem A4 PRŻ .
W grupie jachtów z pomiarem IMS kolejność na mecie ustalona zostanie po przeliczeniu czasu przebycia trasy wg wzoru: CT= ET*ILC
W grupie jachtów z pomiarem KWR kolejność na mecie ustalona będzie po przeliczeniu czasu przebycia trasy wg wzoru: CT= ET * KWR

9. Nagrody - W grupie jachtów z pomiarem IMS i KWR
I miejsce – Puchar Unity Line
- Rejs promem „Polonia” dla całej załogi
- Dyplom
II miejsce – Nagroda Unity Line
- Dyplom
III miejsce – Dyplom
- Upominek
W grupie jachtów bez pomiarów
I miejsce – Puchar Unity Line
- Rejs promem „Polonia” dla całej załogi
- Dyplom
II miejsce – Nagroda Unity Line
- Dyplom
III miejsce – Dyplom
- Upominek
W grupie jachtów z żeglarzami samotnymi
I miejsce – Puchar Unity Line
- Rejs promem „Polonia” dla żeglarza samotnego
- Dyplom
II miejsce – Nagroda Unity Line
- Dyplom
III miejsce – Dyplom
- Upominek
W grupie jachtów oldtimerów
I miejsce – Puchar Unity Line
- Rejs promem „Polonia” dla całej załogi
- Dyplom
II miejsce – Nagroda Unity Line
- Dyplom
III miejsce – Dyplom
- Upominek
Inne nagrody przyznane przez Organizatora i Współorganizatorów podane zostaną w formie komunikatu.

10. Zakończenie - Zakończenie regat i rozdanie nagród odbędzie się 16 września 2007 r. o godz. 09.00 na promie „Polonia” w porcie Świnoujście.

Zapraszamy do udziału w regatach




Ten artykuł pochodzi ze strony:
JERZY KULIŃSKI - ŻEGLARZ MORSKI
Subiektywny Serwis Informacyjny
http://www.kulinski.navsim.pl

URL tego opowiadania:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=425