PSL ŻEGLARSTWA NIE LUBI
z dnia: 2007-07-01
Przysłowiowa polska zawiść zaślepia i mąci umysł. Pamiętam te czasy, kiedy kierowcy cieżarówek powszechnie manifestowali swoją wrogość wobec włascicieli prywatnych samochodów osobowych (nazywali je "taksówkami"). Do czasu, kiedy zaczęli je posiadać. W PSL taka mentalnośc przetrwała do dziś. Dowodem na to jest wystąpienie Mirosława Pawlaka, posła - sprawozdawcy, przedstawiającego stanowisko Klubu Parlamentarnego PSL wobec sprawozdania Komisji KFiS w sprawie dotykającej bezpośrednio "braci mniejszych" Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych nieustannie czuwa, śledzi i analizuje poczynania zwłaszcza grupki niefortunnych wybrańców ludu. V-Prezes - Krzysztof Klocek, w imieniu Rady Armatorskiej SAJ wystosował do posła Mirosława Pawlaka pismo precyzujace żeglarską ocenę poselskiego wystąpienia sejmowego . Zapiszcie sobie w notesach imię i nazwisko posła. Niebawem sie przyda. A przy okazji - kto jeszcze z właścicieli łódek żaglowych i motorowych nie jest członkiem SAJ ? Zapraszam na witrynę www.saj.org.pl Tam statut, deklaracja i numer konta (składki). "Kto ma statki - ma wydatki" (składka miesięczna - 5 zł). I jeszcze jedno - może ktoś z Was przoczył (wakacje, urlopy) informację, że Prezydent RP ustawę wyzwoleńcza podpisał. Wejdzie w życie po ogłoszeniu, czyli w drugiej dekadzie lipca, ale już dziś "dozorcom technicznym" z satysfakcją możecie pokazywaś środkowy palec. Słowo "możecie" należy rozumieć też jako "należy". Żadne zakusy żeglarskiej "władzy" nie były tak obrzydliwe. Zyjcie wiecznie ! Don Jorge
kliknijcie SAJ-owi tu:  ________________________ STOWARZYSZENIE ARMATORÓW JACHTOWYCH (Boat Owners Association) Rok załozenia 1991 Gdańsk, ul. Przełom 10, GDAŃSK Górki Zachodnie
Pan Poseł Mirosław Pawlak Sejm RP Warszawa
Szanowny Panie pośle, z zaskoczeniem przeczytałem stenogram pańskiej wypowiedzi z dn. 27.01.2007 r.:
Pani Marszałek! Wysoka Izbo! Mam zaszczyt przedstawić Wysokiemu Sejmowi stanowisko Klubu Parlamentarnego Polskiego Stronnictwa Ludowego do sprawozdania Komisji Kultury Fizycznej i Sportu w przedmiocie projektów ustawy, rządowego i poselskiego, zmieniających ustawę z dnia 29 lipca 2005 r. o sporcie kwalifikowanym.
... Artykuł 3 omawianej ustawy ma na celu skonkretyzowanie zadań rady sportu na szczeblu wojewódzkim, a także dookreślenie możliwości wykonywania poszczególnych dyscyplin, a w szczególności prowadzenia statków, co tyczy się żeglarstwa, w tym o napędzie mechanicznym, oraz wielkości jachtów żaglowych albo motorowych. Ustawodawca proponuje, aby minister właściwy ds. kultury fizycznej i sportu określił w drodze rozporządzenia zasady bezpieczeństwa przy uprawianiu żeglarstwa, sposób i tryb przeprowadzenia egzaminu oraz wysokość opłat za jego przeprowadzenie.
.... Pani Marszałek! Panie i Panowie Posłowie! Wierząc, że tak znowelizowane trzy ustawy, których treść integralnie odnosi się do przedłożenia rządowego oraz projektu poselskiego, tworzyć będą spójny i zharmonizowany zbiór niezbędnych regulacji, czyniąc w ten sposób przepisy ustawy o sporcie kwalifikowanym czytelnymi i w pełni dającymi się pogodzić z oczekiwaniami oraz realiami życia sportowego, mam zaszczyt zapewnić, że mój klub poprze sprawozdanie komisji (druk nr 1748), a tym samym rekomenduję Wysokiemu Sejmowi przyjęcie tych rozwiązań. Dziękuję bardzo. "
Nasze zaskoczenie wynika z faktu iż partia PSL postrzegana w środowisku jako partia dla której dobro środowisk pochodzących z regionów wiejskich i małych miast popiera rozwiązania ograniczające dostęp do uprawiania żeglarstwa i sportów motorowodnych. Sportów których rozwój jest źródłem zarobków wielu mieszkańców pojezierzy i terenów nadmorskich. Jest źródłem utrzymaniu wielu rodzin, które dotychczas uprawiały rybactwo a obecnie mogą świadczyć usługi dla wodniackich turystów. Jest to o tyle istotne, że działanie to jest sprzeczne z ostatnimi liberalnymi zmianami w podejściu do turystyki żeglarskiej i motorowodnej tzn. ustawy z 11.05.2007 r. o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej oraz aktami prawnymi administracji morskiej. Szanowny Panie pośle nie jest prawdą iż system stanie się spójny! Proszę zwrócić uwagę, że we wspomnianej ustawie o żegludze śródlądowej posłowie, Senat i Prezydent uznali, że uprawianie turystyki żeglarskiej i motorowodnej na statkach o dł. do 12 m i napędzie silnika do 15 kW jest na tyle bezpieczne dla użytkowników wód iż nie wymaga utrzymania obowiązku rejestracji i przeglądów technicznych łodzi (przypomnę, że głównym argumentem podnoszonym przez zwolenników wprowadzenia i utrzymania obowiązku rejestracji i przeglądów jest bezpieczeństwo) . Dlatego też liczymy iż zrewidujecie państwo waszą opinię na temat spójności prawa i nie wprowadzicie zapisów w obecnym brzmieniu. Nadal podtrzymujemy naszą dotychczasową opinię o nizgodności z Konstytucją ale jeśli tego nie podzielacie to podtrzymując waszą wolę utzymania spójności systemu polskiego prawa winniście doprowadzić państwo do ujednolicenia parametrów i wprowadzenia wymogów posiadania patentów przy uprawianiu żeglarstwa i sportów motorowodnych do prowadzenia statków o długości większej niż 12 m lub o mocy silnika większej niż 15 kW. łączę pozdrowienia
W imieniu Rady Armatorskiej Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych Krzysztof Klocek - wiceprezes
|
|