CO ROZPORZĄDZENIE DEFINIUJE ?
z dnia: 2006-04-24
Język prawniczy powinien być pierwszą pochodną logiki, której jądrem jak wszystkim wiadomo jest matematyka – królowa nauk ścisłych. Ale, żeby ową logikę przetworzyć na powszechnie zrozumiałe, użytkowe zapisy prawa – niezbędna jest jeszcze... retoryka. Od kunsztu retoryki zależy czy w końcu pojmiemy o co tak naprawdę chodzi. Tak się składa, że wśród moich przyjaciół jest kilku prawników. Może dlatego, że to żeglarze, może dlatego, że młodzi – fakt faktem, że potrafię zrozumieć ich projekty, opinie, interpretacje oraz (niewinnie wyglądające) .... zastawiane pułapki. Zbigniew Klimczak potknął się na prawniczych wywodach Ministerstwa Sportu. Zamieszczam wymianę korespondencji jako ... felieton a propos powyższego wywodu. Pamiętajcie o systematycznym klikaniu w ikonkę Rankingu Stron Internetowych na prawym marginesie witryny. Dzieki Wam – Drodzy Czytelnicy wspięliśmy się już bardzo wysoko. Bardzo dziękuję i polecam się nadal :-) Żyjcie wiecznie ! Don Jorge _________________________
Jak to jest z tymi prawnikami? W związku z projektami Rozporządzeń MS w sprawie rejestracji i przeglądach jachtów i w związku z zapisem w starym ale aktualnym Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej ( byłe), że jeżeli statek ( chodzi o rekreacjæ) ma żagiel i silnik to jest traktowany jako jacht motorowy. zadałem pytanie prawnikom z MS jak należy interpretować te Rozporządzenia łącznie. Konkretnie, czy mogę ewidentny jacht żaglowy z silnikiem pomocniczym, zarejestrować jako jacht motorowy. Nie wałkujcie tematu, dlaczego tak mi się chce, tylko skupcie się na objaśnieniu mi treści listu jaki w odpowiedzi z MS otrzymałem. Ja w żaden sposób tej odpowiedzi nie kumaty. Zbigniew Klimczak treść odpowiedzi: _______________ Ministerstwo Sportu Warszawa 2006-04-18 Departament Prawno-Kontrolny
Pan Zbigniew Klimczak Katowice ul. Piastów 3/77
W odpowiedzi na pismo z dnia 27 marca br. dotyczące interpretacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych, w zakresie jakim definiuje pojęcie „statek żaglowy", uprzejmie wyjaśniam, iż rozporządzenie definiuje to określenie na potrzeby wynikające z przepisów o śródlądowych drogach wodnych. Oznacza to, że każdy statek, o którym mowa w tym rozporządzeniu, podlega tym przepisom. Jednocześnie należy zauważyć, że ustawa o żegludze śródlądowej z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej rozróżnia statki wpisywane do rejestru administracyjnego polskich statków żeglugi śródlądowej (art. 18 ust. l ustawy) od statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji o długości kadłuba powyżej 5 m lub napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 5 kW, które podlegają wpisowi do rejestru statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji (art. 18 ust. 2 ustawy). Jednocześnie należy zauważyć, iż z zasad techniki prawodawczej między innymi z § 146 ust. l pkt l rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" wynika, że jeżeli dane określenie jest wieloznaczne można go na potrzeby danego aktu zdefiniować. Tak też się stało w r ozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych. Nie wyklucza to jednak, w innych aktach normatywnych, rozumienie tego pojęcia inaczej, tym bardziej, że wynika to z przepisów ustawy o żegludze śródlądowej.
po. Dyrektora Departamentu Prawno- Kontrolnego /podpis nieczytelny/
|