WOKANDA DLA PŁYWAJĄCYCH RESTAURACJI
z dnia: 2008-04-05


Kapitan Wojciech Górski, w niektórych kręgach nazywany "Sumieniem Związku" wystosował apel do Rady Starców. Chodzi mu nie tylko o położenie kresu ewidentnym przekrętom, ale i o dobre imie stowarzyszenia, któremu przecież poswiecił swą ofiarną pracę społeczną przez pół wieku. Wojciech czyta uważnie czasopisma żeglarskie i internet. Poruszył go do żywego serial poświecony komercyjnym jednostkom pływającym (wycieczkowcom, smażalniom, restauracjom i innym) w witrynie Jacentego Kijewskiego "Sail-ho". Przeczytał także  wszystkie komentarze na ten temat na grupie dyskusyjnej pl.rec.zeglarstwo i strasznie się zgniewał.

Otrzymałem od niego takze załączniki tekstowe i fotograficzne) dokumentujące owe przekręty rejestracyjne. Ktoś mógłby zapytać - co nam do tego? Wiele i dużo, ale to zostawiam Paniom i Panom Komentatorom. Tak czy inaczej - my zostajemy przy swoim - proszę sie odczepić od prywatnych jachtów używanych przez nas dla rekreacji. Tylko tyle. A działalności komercyjnej Związku niech kto inny się przypatrzy. Koniecznie i pilnie.

Tu klik rankingowy

Kamizelki i zyjcie wiecznie !

Don Jorge

____________________

Szanowni Koledzy !
Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą abyście w najbliższy poniedziałek, 7 kwietnia br - na zebraniu Zarządu Związku zechcieli rozpatrzyć sprawę zgodności/niezgodności działań Związku z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie polskiego rejestru jachtów (morskich) z dnia 23 grudnia 2004 r.(Dz. U. nr.6 poz. 43 z dnia 23 grudnia 2004 r.)..
Zawarta w przygotowywanym przez to Ministerstwo definicja dzieląca jachty na rekreacyjne i komercyjne, wyraźnie wskazuje na to, iż jest ona reakcją na niezgodną z prawem działalność Związku w tym zakresie:

Działalność ta:
- szkodzi interesom Związku zarówno z punktu widzenia oceny jego działań jako organizacji wykonującej zadanie zlecone, jak i z punktu widzenia postrzegania Związku przez żeglarzy,
- szkodzi też interesom żeglarzy (co zaczynają dostrzegać nawet najwięksi zwolennicy swobody żeglugi),

Pytaniem jest, czy postępowanie Związku przynosi komuś korzyści. Zgodnie z prawem wszystkie te pseudo jachty gdyby nie zostały zarejestrowane przez Związek musiały by być zarejestrowane przez Urzędy Morskie jako statki (z całą pewnością komercyjne). tym samym musiały by podlegać inspekcjom Urzędu Morskiego i w konsekwencji spełniać znacznie wyższe wymagania zarówno techniczne jak i wyposażeniowe. Inne też obowiązywały by na nich wymagania odnośnie kwalifikacji załóg.

Tym samym właściciele tych statków rejestrując je w PZŻ kosztem opinii o Związku i zagrożeń dla żeglarzy uzyskują wyraźne i wymierne korzyści. .Proponowane zaś zmiany w konsekwencji obrócą się przeciwko prawdziwym żeglarzom
Rejestrując te jachty niezgodnie z prawem na czyją korzyść i w obronie czyich interesów działa Związek ?

Dlatego proszę Was - zapoznajcie się z załączonymi materiałami i podejmijcie uchwałę
zobowiązującą osobę (lub osoby) podejmującą decyzję o wpisaniu jachtu do rejestru do rygorystycznego przestrzegania przepisów w/w Rozporządzenia Ministra Infrastruktury tzn.:
1. wpisywaniu do rejestru tylko jednostek, które odpowiadają wymogom:
§ 2.1. Statek morski, stanowiący polską własność, używany wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych, o długości kadłuba do 24 m, zwany dalej „jachtem”, należy zgłosić do polskiego rejestru jachtów przed rozpoczęciem jego eksploatacji.
2. przed wpisaniem jachtu do rejestru dokonywania wymaganej czynności:
§ 7.1. Przed dokonaniem wpisów w księdze rejestrowej, organ rejestrujący bada, czy złożone zgłoszenie i dołączone do niego dokumenty odpowiadają wymaganiom określonym w § 4, a dane w nich zawarte są zgodne z rzeczywistością.
3. dokonania przeglądu wpisanych do rejestru jachtów i wykreślenia z niego tych wszystkich jednostek które nie odpowiadają wymogom Rozporządzenia:
§ 11. Z rejestru wykreśla się jacht, który:
4) utracił charakter jachtu morskiego.

Z żeglarski pozdrowieniem

Wojciech Górski
Warszawa, 2008.04.04.

Ten artykuł pochodzi ze strony:
JERZY KULIŃSKI - ŻEGLARZ MORSKI
Subiektywny Serwis Informacyjny
http://www.kulinski.navsim.pl

URL tego opowiadania:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=740