STUDIUM WYKONALNOŚCI KANAŁU Z-Z
z dnia: 2008-04-14


Mniej więcej tydzień temu na pierwszej stronie GAZETY TRÓJMIASTO zauwazyłem artykuł red. Macieja Sandeckiego pt. EKSPERCI DAJĄ ZGODĘ NA PRZEKOP. Podtytuł: Kanał przez Mierzeję Wiślaną nie będzie miał negatywnego wpływu na środowisko i będzie opłacalny dla całego regionu - wynika ze studium wykonalności kanału.
W jednym z akapitów doczytałem się informacji na którą specjalnie czekałem, a mianowicie że ów profesor ornitolog wieszczący zagładę nie tylko ptaków nawet nie wie gdzie są te ptaki. - " ... w planowanej lokalizcji kanału nie znaleziono siedlisk ptaków". Komedia !  Inne argumenty przeciw budowie Kanału Z-Z studium wykonalności ocenia podobnie. Red. Sandecki cytuje też opinię Urzędu Morskiego - "Nasze studium wykazuje ekonomiczny sens budowy kanału".


Przy okazji kolejny raz zauwazam, że dziennikarze uparli się przy słowo "przekop". Nie panowie   przyjmijcie do wiadomości, że Przekop (Wisły) juź istnieje i to od bardzo dawna. Dziennikarze gdańscy powinni to wiedzieć. To jest Kanał Zatoka - Zalew ! A teraz zapraszam do lektury korespondencji pana Jakuba Łoginowa z Elbląga.
Tu klik rankingowy
Kamizelki i żyjcie wiecznie !
Don Jorge

PS. Jeszcze coś zupełnie z innej beczki. Kapitan Maciej Roszkowski zaprasza do udziału w niekomercyjnym rejsie na jachcie HOORN  na Islandię przez Jan Mayen i z Islandii do Szkocji. Terminarz na www.HOORN.pl   
=======================
Witam serdecznie,
zauważyłem, że nie jest Panu obca tematyka budowy Kanału Z-Z i sądząc po wpisach na Pańskiej stronie internetowej, jest Pan jej zwolennikiem. Wobec tego chciałbym zainteresować Pana Kapitana naszą inicjatywą "Bałtycka Ukraina", która niesłusznie została przez internautów uznana za primaaprilisowy żart.
A rzecz jest jak najbardziej poważna. Elbląg nie po to buduje kanał Z-Z, że ma takie zachcianki, ale liczy na powstanie pełnomorskiego portu o specyficznych funkcjach - m. in. specjalizacja w obsłudze tranzytu ładunków ukraińskich, słowackich i białoruskich. Nie chcemy wchodzić w drogę portom Trójmiasta, lecz wyspecjalizować się w tych rodzajach działalności i tym zapleczu, którym Trójmiasto się nie interesuje.
Zdaję sobie sprawę, że część mieszkańców Pomorza od razu skazuje nasze przedsięwzięcie na niepowodzenie, mówiąc że nam nie może się udać, bo nie. I tyle, bo oni wiedzą lepiej. Tym bardziej potrzebne jest nam wsparcie osób, które mają nieco bardziej pozytywne podejście do życia, a do takich Pan z pewnością należy.
W ramach naszych przedsięwzięć powstał portal "Bałtycka Ukraina". Zdaję sobie sprawę z jego niedociągnięć, jednak tworzę tą stronę za swój koszt i własnymi siłami. Chciałbym, aby strona www.baltic-ukraine.com służyła pomocą tym wszystkim, którzy interesują się tematyką kanału Z-Z, integracją bałtycką Ukrainy (z naszej inicjatywy Ukraina czyni starania o przystąpienie do HELCOM), ochroną środowiska zlewiska Bałtyku. Chcielibyśmy, aby internauci nadsyłali nam artykuły, które ich zdaniem mogłyby wypełnić tę stronę treścią. Czekamy również na nadsyłania pytań i zgłaszania swoich wątpliwości i zastrzeżeń - w kulturalnej formie - abyśmy mogli na nie odpowiedzieć i przygotować materiały prasowe na tematy, na które jest "głód informacji".
W związku z powyższym chciałbym prosić Pana o pomoc w rozpowszechnieniu informacji o naszej inicjatywie i zachęceniu internautów do aktywności (nadsyłanie materiałów, pytań, konstruktywnej krytyki), tak aby wiedza i doświadczenie osób zainteresowanych tematem nie marnowały się w nieproduktywnych kłótniach na forach internetowych, ale by zostały skierowane na konstruktywne tory. Przesyłam w załączeniu również baner "Bałtyckiej Ukrainy", jeżeli Pan lub ktokolwiek inny zechciałby umieścić go na swojej stronie internetowej.
Pozdrawiam,
Jakub Łoginow
Koordynator inicjatywy "Bałtycka Ukraina"
www.baltic-ukraine.com  
tel. +48664993542

Ten artykuł pochodzi ze strony:
JERZY KULIŃSKI - ŻEGLARZ MORSKI
Subiektywny Serwis Informacyjny
http://www.kulinski.navsim.pl

URL tego opowiadania:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=751